bolidy i tak są dociążane do regulaminowej wagi bo same w sobie ważą DUŻO mniej. ale rozrusznik trzeba umieścić w jednym konkretnym miejscu w okolicach silnika, natomiast odważniki można rozkładać tak, że bolid może zostać dociążony w optymalnych miejscach aby ustawić większy balans pojazdu. oni mają tyle rezerwy że mogliby sobie tam koło zapasowe wozić :P
poza tym w bolidach F1 jest system który zapobiega zgaśnięciu silnika poprzez błąd
@TheMan: w takich bolidach, przynajmniej w F1 na pewno ale w GP2 chyba też, nie ma wewnętrznych rozruszników, więc jak już silnik zgaśnie w trakcie wyścigu, to zwykle jest kaput.
@Lukas77986: znowu odniosę się do F1, ale myślę że w GP2 jest podobnie. Bieg wsteczny owszem istnieje, jest nawet obowiązkowy według zasad FIA, chociaż nie można go używać w pit lane, jednak jego przełożenie to dosyć skomplikowana procedura, i trwa dłużej niż wrzucanie normalnych biegów, dodatkowo nie jest też podobno za przyjazny dla samej skrzyni, co więcej jazda z taką prędkością i przy takich obrotach jak przy wstecznym raczej nie
Komentarze (71)
najlepsze
bolidy i tak są dociążane do regulaminowej wagi bo same w sobie ważą DUŻO mniej. ale rozrusznik trzeba umieścić w jednym konkretnym miejscu w okolicach silnika, natomiast odważniki można rozkładać tak, że bolid może zostać dociążony w optymalnych miejscach aby ustawić większy balans pojazdu. oni mają tyle rezerwy że mogliby sobie tam koło zapasowe wozić :P
poza tym w bolidach F1 jest system który zapobiega zgaśnięciu silnika poprzez błąd