"Bruksela przekonuje"- ktoś sobie wymyślił i tak ma być. Przynajmniej na badaniach, weryfikacjach badań i weryfykacji weryfikacji zaoszczędzą- zawsze to parę groszy mniej zmarnowane:)
@Gorion103: Obstawiałbym maksymalne wykorzystanie przestrzeni. W jełropie zestawy samochodowe są dość krótkie więc w tych metrach muszą upakować co się da. A najwięcej upakujesz w graniastosłupie. W USA mają dużo dłuższe zestawy więc mogą se budować te nochale - pewnie mniejszy opór stawiają.
@hadzia: czyli aerodynamiczne ciężarówki pomieszczą mniej towaru, dlatego zamiast jednego kwadratowego TIRa trzeba będzie wysłać dwa aerodynamiczne TIRy.
@mariuzpl: Nie jest, te lusterka mogą nieźle pocharatać człowieka , a wystający stopień jak nic utnie nogi poniżej kolan:) Amerykanie mogą sobie pozwolić na zaokrąglenia, bo mają na to miejsce. W europie miejsca jest mniej, długość całkowita zestawu to zdaje się niecałe 20m, więc jest dylemat, czy trochę ekonomiczniej ale mniej za jednym razem, czy mniej ekonomicznie ale więcej.
nie masz w cieżarówce normy Euro 5 płać podatek wyższy, teraz nie bedziesz miał okrągłej cięzarówki bedziesz płacił wiecej za podatek plus ubezpiecznie wyzsze bo przeciez zwykla jest tak niebezpieczniejsza, podatek podatek i podatatek.
@globalgsmtm: Tłumaczenie dla mających problem ze zrozumieniem tego komentarza:
Nie masz w ciężarówce normy Euro 5? Płacisz wyższy podatek. Teraz, jak nie będziesz miał okrągłej ciężarówki, będziesz płacił jeszcze więcej, plus wyższe ubezpieczenie, bo przecież zwykła jest niebezpieczniejsza; wszędzie tylko podatek, podatek i podatek!
No pewnie, zaokrąglić. A może by w końcu zrobić prawdziwe zabezpieczenia przeciwkolizyjne z tyłu, z przodu i z boku? Belka tylna według obecnej normy ma wytrzymać ok 10-12 ton, podczas gdy maksymalna siła zderzenia samochodu osobowego sięga ok 30-50 ton...
@megawatt: Moim zdaniem przeciętny użytkownik wykopu lepiej sobie wyobraża tony niż kN np. mnożąc podaną ilość ton przez ciężar dużych fiatów. Poza tym kN jest miarą nieco zbyt precyzyjną do oszacowań podawanych z dokładnością rzędu 30% - np 300-500kN. Nie mów też że masę ciężarówki podajesz w Mg (megagramach)?
A poza tym tona siły należy do układu jednostek MKS. Nie tylko SI jest na świecie.
Zaokrąglą, to zwiększy się długość składu. Skład trzeba będzie ciąć w miejscu na towar. Samochód będzie wiózł mniej. To, co przewiezie będzie przewiezione za więcej pieniędzy w przeliczeniu na jednostkę towaru.
Komentarze (139)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
"Bruksela przekonuje"- ktoś sobie wymyślił i tak ma być. Przynajmniej na badaniach, weryfikacjach badań i weryfykacji weryfikacji zaoszczędzą- zawsze to parę groszy mniej zmarnowane:)
Sami nie wpadli na ten pomysł i nie produkują takich ciężarówek tylko trzeba to nakazać ustawą.. ?
fuck logic!
Ja p$@@@!!e...
Komentarz usunięty przez moderatora
Ciekawe czy taki już jest zaokrąglony dla pomysłodawców...
Nie masz w ciężarówce normy Euro 5? Płacisz wyższy podatek. Teraz, jak nie będziesz miał okrągłej ciężarówki, będziesz płacił jeszcze więcej, plus wyższe ubezpieczenie, bo przecież zwykła jest niebezpieczniejsza; wszędzie tylko podatek, podatek i podatek!
Nie mówiąc o kompatybilności geometrycznej...
niutonów, kiloniutonów - ok, ale ton? tona jest dobra dla publicystów którzy muszą pisać artykuły dla ludzi którzy lekcje w szkołach opuszczali
A poza tym tona siły należy do układu jednostek MKS. Nie tylko SI jest na świecie.
Jak już się tak interesujesz "truckerką" to powinieneś wiedzieć co to jest TIR i że nie jest to ciężarówka.