Opłaty za tory nawet o 100% wyższe niż na Zachodzie zabijają polską kolej
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_RUgg9gAo7NZTYoBv5b7Qk0eAgdbx4VTj,w300h194.jpg)
Stawki dla pociągów towarowych należą do najwyższych w Europie – są dwa razy wyższe niż we Francji i o 75 proc. niż w Niemczech.
- #
- #
- 48
Stawki dla pociągów towarowych należą do najwyższych w Europie – są dwa razy wyższe niż we Francji i o 75 proc. niż w Niemczech.
Komentarze (48)
najlepsze
Ale moi rodzice zamiast pisac po internetach i dosuzkiwac sie teorii to pracuja i dlatego mamy co jesc.
Wczoraj rozmawialem z 47 letnim facetem zamiatajacym ulice w Warszawie i mowil, ze dojedza z Pułtuska 80 km do pracy i zarabia tu srednio 3000 na reke, ale musi pracowac powyzej 12 godzin.
Mowil, ze ma syna co ma 24 lata
Jedno państwo: ceny wysokie, opłaty i koszty za wszystko wysokie, płace niskie.
Drugie państwo: ceny podobne jak w państwie pierwszym, opłaty niskie, koszty rozwoju infrstruktury niższe, płace pięć razy wyższe.
Co to za państwa i dlaczego w tym drugim pracodawca płaci pracownikom pięć razy więcej, skoro jego klienci płacą mu za towar i usługi mniej, niż płaciliby w państwie pierwszym?
Odpowiedz w pierwszym komentarzu
Szczerze mówiąc, nie rozumiem związku z moim komentarzem.
Cóż... zapewne kary, które pkp cargo co jakiś czas dostaje z uokiku to też w celu obniżenia wartości spółki?
Bo o ile dobrze pamiętam, to raczej ściąga podatki...
i dzięki tym podatkom zlikwidowano setki w danej chwili nieużywanych bocznic kolejowych...
Jak niszczone są koleje widzimy w temacie powyżej.
A o to jak niszczy się transport drogowy:
http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/przedsiebiorcy-transportowi-maja-dosc-wysokich-kar-za-bledy-viatoll
http://prawo.rp.pl/artykul/866186.html
To tak jak z siecią energetyczną w Polsce. Dziesiątki lat bez inwestycji zrobiły swoje.
Komentarz usunięty przez moderatora
Analiza rynku kolejowych przewozów intermodalnych
Czyli jednak można przewieźć coś po kraju koleją...
PKP PLK - 700 mln zł straty za rok 2012.
PKP Cargo - 300 mln zł zysku za rok 2012.
No k***, faktycznie napad w biały dzień. Aby krytykować, jak większość tutaj, wypada jeszcze wyszukać ile na zachodzie dopłaca się do tej tańszej infrastruktury. No ale my tak bogaci jesteśmy, że dopłacać powinniśmy do wszystkiego. Jak Francuz może to i my możemy, a co!