Polacy nie gęsi, swoje gry na Androida mają... czy jakoś tak ;)
Chciałbym Wam dzisiaj pokazać coś, przy czym spędziłem olbrzymią ilość czasu, wypiłem hektolitry kawy i przytyłem o kilka((naście)dziesiąt) pizz, czyli efekt mojej ponad rocznej pracy - darmową grę
Motocross Rider na Androida, którą w większości stworzyłem samodzielnie.
Gra jest silnie inspirowana Elastomanią (bardziej) i Hill Climb Racing (mniej), co na pewno widać ;)
Co wykonałem w 100% samodzielnie, to kod (nie licząc silnika).
Co zrobiłem nie ja, to:
- udźwiękowienie - większość dźwięków pochodzi z freesound.org, muzykę natomiast, do zastosowań komercyjnych, kupiłem na productiontrax.com
- grafika - część jest kupiona na istockphoto.com, część pochodzi z openclipart.org, ale największą część wykonała moja dziewczyna
- silnik - użyłem darmowego AndEngine
Jeśli chodzi o narzędzia, to prezentuje się to tak:
- komputer - Mac Mini 2011
- IDE - Eclipse z wtyczką ADT od Google
- PhysicsEditor - do łatwego tworzenia brył fizycznych
- TexturePacker - do pakowania tekstur
- Tiled - do tworzenia map tmx (ogólnie można powiedzieć, że do tworzenia leveli)
- Pixelmator i iDraw - do grafik
- Audacity - do przekonwertowania dźwięków do słabszej jakości ;)
Gra jest oczywiście dostępna ZA DARMO, nie ma w niej bannerów reklamowych, za to co jakiś czas w grze wyświetla się reklama z darmową aplikacją do ściągnięcia, za co dostaje się wirtualne monety do wykorzystania w grze (na razie 2 motory i 2 światy, niedługo na pewno dodam coś więcej). Przyznaję, że gra nie jest jeszcze zbyt dobrze zoptymalizowana i na pewno wystąpią w niej jakieś błędy, ale nie jestem w stanie tego sprawdzić w inny sposób, niż wypuścić ją w świat.
Link do ściągnięcia Motocross Rider w Google Play
Jestem jak najbardziej otwarty do dyskusji i hejtów wszelakich, pytajcie o co chcecie, chętnie pomogę ;)
Jeśli ktoś z Was chce być w miarę na bieżąco z tym, co robię, to postęp swoich prac pokazuję zazwyczaj na
fanpage'u na Facebooku - zapraszam.
Wykopującym dziękuję za wsparcie - to jest NAPRAWDĘ ważne we wszelakich projektach niezależnych!
Parę grafik na koniec:
Struktura mojego spaghetti code
PhysicsEditor
TexturePacker
Tiled
No i miłego grania ;) Zimy nikt nie przejdzie, jest za trudna :P
Komentarze (238)
najlepsze
find . -iname "*java" | xargs wc
http://i.imgur.com/z02DnXW.png
A wracając do tematu, fajna gierka, dzięki.
Procesor Qualcomm MSM7227 + Adreno 200
Ja swego czasu zaprogramowałem w edytorze kilka misji do Men of War :E ale to nic szczególnego ( mimo to dumy jestem :D )
A z poważniejszych rzeczy to model kartonowy projektuję ; ] ( Cichosza jak skończę to wykop na pewno usłyszy ^^ )
i masz rację większa radocha z tworzenia jak z konsumowania ^^
@ecler Gra bardzo przyjemna, łatwe, intuicyjne sterowanie, całkiem fajna grafika. Można by pomyśleć o zastąpieniu klawiszy po lewej fizycznym przechylaniem telefonu. Spróbowałbym też popracować nad dźwiękiem silnika, teraz jest trochę dziwny i po dłuższym czasie nieco drażniący. Gratuluję fajnej gry i wytrwałości, tylko tak dalej! Aaa, no
Jak sobie można z tym poradzić - znaleźć kogoś, kto się tym chętnie zajmie, czy nauka nie jest taka straszna?
W przypadku platformówki problem nie jest taki duży, niż w moich planach, ale może potrafisz mi pomóc.
* liczyłeś tak mniej więcej ile roboczogodzin poświęciłeś na tworzenie gry, bo samo "rok" niewiele mi mówi?
* widzę, że to nie jest Twoja pierwsza aplikacja. Od dawna się tym zajmujesz? Jesteś programistą z wykształcenia?
* sumarycznie, to Twoje appki mają pewnie ze 2-3 mln pobrań! Robi wrażenie :) Dużo na nich zarabiasz?
* myślisz o innych platformach: iOS, WP,