Centralny, czołowy test zderzeniowy Poloneza Caro pierwszej serii wykonany w 1993 roku.
W latach 1978-1990 Polonez pod względem zderzeń czołowych przewyższał zdecydowaną większość pojazdów zachodniej produkcji segmentu C i D.Wytrzymałość boczna na wyższym niż średnia "zachodnia" .Wytrzymałość zderzeniowa tyłu ( obecnie ten rodzaj testu zapomniany przez NCAP) jedna z najwyższych w tej klasie -Volvo 340 i 440 (podobne nadwozia) były bez szans.Stwierdzam to na podstawie wyników (i zdjęć)
@trueno2: Należy zauważyć ze dzisiejsze testy EURO NCAP wyglądają tak ze samochód uderza w przeszkodę mniej więcej połową szerokości maski. Przy takim teście kabina poloneza byłaby zmasakrowana. Testy sa przeprowadzane w ten sposób z uwagi na to ze większość zdrzeń czołowych wygląda tak ze samochody zderzają się tylko częścia szerokości przodu.
Swoją drogą: co to za nowa moda na wklejanie filmu dwa razy (z czego druga część pozbawiona jest dźwięku)? Widzę to już n-ty raz w ciągu kilku tygodni.
@trueno2: podejrzewam, że to taka sztuczka reuploaderów - podbierają jakiś popularny filmik i wklejają - a ponieważ ludzie po użyciu szukajki często patrzą na czas filmików to wybierają ten dłuższy ("o, jakaś wersja nieprzycięta?"). :/
Zajebista maszyna. Kto nie jeździł niech żałuje. Ach ten wyjący most, ten lewarek zmiany biegów umiejscowiony w jakże "wygodnym" miejscu, ten brak wspomagania, to spalanie w silniku 1.4 dochodzące do 12 litrów. Coś niesamowitego. No i RWD... magia.
@anas_lex: 1 i 2 samochód w rodzinie to poldek, starszy zrobił prawko równocześnie ze mną :) i kupił coś do rozbicia... 1 model 1500pln wtedy i 2 silnik gratis w bagażniku (autentyczne ogłoszenie :)) ) , brak wspomagania niektórym znajomym "nie pozwalał" zawrócić a wystarczyło się turlać 3cm/h... 2 zaliczyłem swój pierwszy i jedyny wypadek(40-50km z boku zimą) ale na złomie wylądował po x latach robienia za "muła pociągowego"...
Komentarze (109)
najlepsze
Dodając jeszcze działo - rekordowo lekki i szybki czołg :)
Centralny, czołowy test zderzeniowy Poloneza Caro pierwszej serii wykonany w 1993 roku.
W latach 1978-1990 Polonez pod względem zderzeń czołowych przewyższał zdecydowaną większość pojazdów zachodniej produkcji segmentu C i D.Wytrzymałość boczna na wyższym niż średnia "zachodnia" .Wytrzymałość zderzeniowa tyłu ( obecnie ten rodzaj testu zapomniany przez NCAP) jedna z najwyższych w tej klasie -Volvo 340 i 440 (podobne nadwozia) były bez szans.Stwierdzam to na podstawie wyników (i zdjęć)
To musi być jakaś grubsza afera:)
3
wolę wysiąść z połowy auta, niż stać się mięsną sałatką w czołgu
Polonez konstrukcyjnie sięga lat 60 i jest dużo mniejszy od tego Volvo.