Czy może ktoś w przystępny sposób wytłumaczyć laikowi jakie korzyści płynną z tego rozwiązania i jak z punktu widzenia ekonomicznego rysuje się możliwość zastosowania takiego silnika w praktyce? Na czym polega innowacyjność tego rozwiązania? Jakoś nie przekonuje mnie strona autora tego wynalazku, a w Internecie mało jest informacji na ten temat (albo ja nie potrafię szukać).
Przede wszystkim wyeliminowane są zawory ssące i wydechowe, dzięki czemu ogromnie zwiększa się dopływ powietrza do komory spalania. W dzisiejszych rozwiązaniach zawory stawiają wciąż duży opór powietrzu chcącemu się dostać do komory spalania, co wymusza stosowanie turbosprężarek i kompresorów wtłaczających powietrze pod ciśnieniem, bądź skomplikowanego układu dolotowego, stosowanego jednak ze względu na koszta głównie w sporcie motorowym, a na codzień tylko w motocyklach. Tutaj tego nie trzeba robić. Układ zaworów wymaga kasacji
Marzy nam się Matrix, ale już niedługo nadejdą czasy MadMaxa, w których możliwość zbudowania prostego silnika spalinowego będzie bardzo cenna.
Niskiej jakości paliwo, prosta konstrukcja, prosta regulacja - silnik grzeje i jedzie.
Do opcji "grzeje" można dołożyć równie prosty silnik stirlinga + generator trójfazowy na bazie magnesów neodymowych. wszystko to do zrobienia ze złomu, którego w przyszłości będzie pod dostatkiem... ogólnie to tyle.
Projektant nie wspomniał tylko o jednym istotnym szczególe:
Taki silnik niestety zużywa 2x więcej paliwa nić konwencjonalny ze stałą pojemnością skokową to po pierwsze.
Po drugie, sprawność takiego silnika jest mniejsza niż konwencjonalnego. Dlaczego? Proszę spojrzeć ile więcej energii ze spalania potrzebne jest na suw pracy.
Po trzecie, co również wpływa na sprawność takiej jednostki, może on posiadać tylko jeden tłok "główny" (wytwarzający napęd) w jednej komorze
czikken88, pokaż mi taki silnik tłokowy spalinowy w którym w jednym cylindrze pracuje więcej niż jeden tłok, to jutro lecę do Sztokholmu i zgłaszam Cię do Nobla. Poza tym 126p ma dzięki Bogu 2 cylindry, więc o jakim jednym mówisz to już kompletnie nie wiem...
Mylisz się co do monstrualnych rozmiarów tego typu jednostek. Jeżeli zamiast seryjnej głowicy do 126p da się założyć ten wynalazek, to jaki problem widziałbyś z innymi jednostkami?
Doczytałem się jedynie, że można uzyskać większą pojemność silnika zachowując mniejszy rozmiar całej konstrukcji. Przy okazji eliminuje kilka części mechanicznych. Tylko Polak zrobi z 0,5 litra 1 litr ;)
Żaden ze mnie ekspert ale bardzo możliwe, że spalanie wzrasta. Normalna rzecz przy zwiększaniu pojemności. Ale tak patrząc to sama konstrukcja jest stosunkowo prymitywna. Zaprzęgnąć do tego trochę dzisiejszej techniki to coś by z tego wyszło. Albo będzie równie niszowy jak silnik Wankla, który pielęgnuje chyba jedynie Mazda ;)
ta konstrukcja w dzisiejszych czasach nie ma żadnej przyszłości - z prostej przyczyny - w obecnie konstruowanych silnikach odchodzi się od stosowania klasycznej przepustnicy sterującej ilością paliwa i powietrza - jej zadania przejmują wtryski sterujące podawaną dawką paliwa oraz właśnie zawory gdzie przy wykorzystaniu z grubsza mówiąc zmiennych faz rozrządu sterowanych przez komputer steruje się ilością powietrza dostającą się do cylindra :) takie są realia i przepustnica czy zwał ją jak zwał
Eliminuje kilka skomplikowanych części mechanicznych, a to może być duży plus. Niech mnie jakiś technik oświeci, ale czy przypadkiem przy okazji sprężanie nie jest... "silniejsze"?
Na tyle co ogarniam temat to wręcz przeciwnie- sprężanie jest sporo mniejsze niż w silnikach ze zwykłym dolotem, bo nawet przy niskim powietrza dostaje się do komory spalania dużo więcej niż normalnie.
Pomysł ciekawy zbudowany jeszcze na silniku malczana :) Niestety nie doczytałem się nigdzie jaką to moc uzyskuje chociaż by z 1L pojemności.
Jak pewne wiecie takich pomysłów i podobnych była i jest masa niestety koncerny samochodowe blokują wprowadzanie nowych technologi gdyż wiąże się to dla nich z ogromnymi kosztami...
A propo tematu nie sposób nie wspomnieć genialnego wynalazku również polaka jakim jest silnik na wodę, czy też bardzo wysoko wydajnego silnika dwusuwowego
dołączam stronę motocykla z owym silnikiem http://www.jjsdesign.net/jj2sx4500/index.html zaznaczam że jest to prototyp i niektóre problemy takie jak duże pojemności komór nie zostały jeszcze wyeliminowane a już osiągami bije na łeb i szyję takie motocykle jak chociażby Yamaha R6 chociażby dlatego iż z 500ccm osiąga 110KM a cykle zapłonu następują co 90st. OWK
Komentarze (75)
najlepsze
Marzy nam się Matrix, ale już niedługo nadejdą czasy MadMaxa, w których możliwość zbudowania prostego silnika spalinowego będzie bardzo cenna.
Niskiej jakości paliwo, prosta konstrukcja, prosta regulacja - silnik grzeje i jedzie.
Do opcji "grzeje" można dołożyć równie prosty silnik stirlinga + generator trójfazowy na bazie magnesów neodymowych. wszystko to do zrobienia ze złomu, którego w przyszłości będzie pod dostatkiem... ogólnie to tyle.
Acha i jeszcze paliwo:
http://nowy4suw.republika.pl/
http://www.wykop.pl/ramka/142766/moja-prosba-do-wykopowiczow
Projektant nie wspomniał tylko o jednym istotnym szczególe:
Taki silnik niestety zużywa 2x więcej paliwa nić konwencjonalny ze stałą pojemnością skokową to po pierwsze.
Po drugie, sprawność takiego silnika jest mniejsza niż konwencjonalnego. Dlaczego? Proszę spojrzeć ile więcej energii ze spalania potrzebne jest na suw pracy.
Po trzecie, co również wpływa na sprawność takiej jednostki, może on posiadać tylko jeden tłok "główny" (wytwarzający napęd) w jednej komorze
Mylisz się co do monstrualnych rozmiarów tego typu jednostek. Jeżeli zamiast seryjnej głowicy do 126p da się założyć ten wynalazek, to jaki problem widziałbyś z innymi jednostkami?
http://www.iet.aau.dk/sec2/junkers.htm
http://www.youtube.com/watch?v=QbaUi4A3ZVQ
Całkiem żwawo pomykały muszę przyznać:
http://www.youtube.com/watch?v=e0sLp7wvq60&feature=related
Jak pewne wiecie takich pomysłów i podobnych była i jest masa niestety koncerny samochodowe blokują wprowadzanie nowych technologi gdyż wiąże się to dla nich z ogromnymi kosztami...
A propo tematu nie sposób nie wspomnieć genialnego wynalazku również polaka jakim jest silnik na wodę, czy też bardzo wysoko wydajnego silnika dwusuwowego