To ciesz się, że nie podali jeszcze komplikacji typu "z przyczepką, bez przyczepki, motocykl z pasażerem do lat 7 włącznie...", bo praktycznie pół strony by można tym zająć. :)
Nie ma co bardzo narzekać na ograniczenia prędkości w Polsce.
Mamy najwyższy limit na autostradach na świecie, nie poszliśmy ocipiałą drogą 80 km/h poza zabudowanym, w samym zabudowanym w nocy 60 km/h, stref tempo 30 nie ma naładowanych gdzie się da, granica tolerancji 10 km/h, policja aż tak bardzo nie łapie, fotoradarów nawet teraz nie jest aż tak dużo, odcinkowych kontroli prędkości praktycznie nie ma, nikt nie każe łazić po sądach za
@KtosKtoSamNieWiesz: "u nas jak za cos jest ,,od 200 do 300 zł'' to w 90% przypadków 300 zł"
Akurat z tym to się nie zgodzę, jeśli się nie cwaniakuje i nie zrobiło czegoś drastycznego to w 90% dostanie się tą niższą wartość. Chyba jeszcze nigdy osobiście, ani wśród rodziny czy znajomych nie spotkałem nikogo, kto by dostał górny próg. To samo w programach typu uwaga pirat, czy drogówka, zawsze dolna wartość.
Na tej mapie jest błąd, bo na jednojezdniowych drogach ekspresowych ograniczenie jest do 100 km/h.
Był już podobny wykop na przykładzie granicy polsko-niemieckiej. Moim zdaniem, być może jest to pewne utrudnienie dla obcokrajowców, ale uważam, że polski system jest bardzo dobry. W wielu krajach nie ma np. podziału na drogi A/S (co przecież wcale złe nie jest). Podział na prędkość zależnie od tego czy droga jest jedno czy dwujezdniowa chyba też jest
@przemek6085: W Polsce jest jeden problem. Tam, gdzie możesz jechać szybciej - nie możesz - no bo teren zabudowany. Mimo, że aleja szeroka i dobra. Nie! 50 obowiązuje...
@sedes_85: nieraz w takich przypadkach jest podniesiona prędkość (chyba maksymalna dla terenu zabudowanego to 80 km/h), ale droga musi spełniać szereg dodatkowych standardów. Ekspertem nie jestem, ale zdaje się, że niektórzy zarządcy dróg mają to po prostu gdzieś i nie chcąc się przemęczać nie podwyższają dozwolonej prędkości. A że i tak wszyscy jadą w takich miejscach jak uważają (60-80) to inna sprawa.
zakop za p@$##%#enie głupot. W polsce ekspresówka 1 pas = 110, 2 pasy = 120, autoban = 140 a okochana przez holendrofilów wykopowiczowych dla autobana ma 120 :S więc ##!%nia na maksa. Wolę 2-3 znaki więcej i potem nie psioczyć na kamczora i tuska, że 4pasmową ekspresówką muszę jechać 90km/h
Ta mentalnośc, jest za wolno jest źle, jest za szybko jest źle. Mielibyśmy ograniczenia jak w Norwegi, też byłby opis, że w Polsce inaczej niż wszędzie. Ograniczenia według mnie są adekwatne do dróg. Jeśli ktoś ma dobry samochód i troche rozumu to jazda ponizej 140km/h na autostradzie jest po prostu mecząca
Drogi ekspresowe jednojezdniowe mają ograniczenie do 100 km/h, ale zapomnieli też dodać, że w nocy na terenie zabudowanym jest ograniczenie do 60 km/h:)
Powinni skomplikować coś jeszcze, bo nadal lista nie jest pokaźna.
W Niemczech i Polsce ilość autostrad jest odwrotnie proporcjonalna do liczby znaków na drogach.
@jakub512: No to miałeś kiepskich instruktorów. Co z tego, że były policjant?!
Przepis mówi wyraźnie (CYT par.27 ppkt. 3 ustawy): "3.Znak B-33, określający dopuszczalną prędkość większą niż 60 km/h, umieszczony na obszarze zabudowanym, dotyczy samochodu osobowego, motocykla i samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t,..."
ROZPORZĄDZENIE MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
Mało tego, podwyższenie prędkości na wylotówkach z miast (ale jeszcze w terenie zabudowanym - między "białymi tablicami) NIE DOTYCZY CIĘŻARÓWEK! Często kierowcy ciężarówek o tym nie wiedzą!
W Wielkiej Brytanii nie ma czegoś takiego jak obszar zabudowany, nie ma nawet na to znaku. Teoretycznie prędkość określana jest od tego czy są domy, chodniki i występują latarnie a praktycznie i tak zawsze w miastach są odpowiednie znaki ograniczające.
Akurat pracowałem w Danii parę miesięcy. Na autostradzie jest ograniczenie do 130 km/h, nie 110 km/h. Tak samo Niemcy. Górne ograniczenie prędkości na autostradzie - 400 km/h (ustawili po protestach Brukseli, że "jak to tak można bez ograniczeń"), a nie miejscami 150 km/h. Owszem, są ograniczenia miejscami, jak na każdej drodze, a ZALECANA prędkość to 130 km/h. Jeżeli w wymienionych przeze mnie krajach są
Tylko u nas trzy linie i dwie kolumny aby przedstawić przepisy ruchu drogowego na poziomie "ograniczenie prędkości"... Nawet w takim, nie mówiąc mało ważnym temacie jesteśmy "górą".
@80zima: w innych krajach też jest rozgraniczenie na samochody osoowe, samochody osobowe z przyczepą, cięzarowe, motocykla... dokładnie jak u nas, tylko, że wartości moga ulegać zmianie.
Jak zwykle musimy mieć najbardziej pokręcone prawo w europie w każdym kraju jest rozgraniczenie na maksymalnie 4 prędkości, u nas na 6 nie licząc dodatkowo restrykcji godzinowych.
@NoLajf: W twojej wypowiedzi widac zacietrzewienie godne mlodziezowki LPR, albo bedzie postep cywilizacyjny, albo bedziemy dalej zyc w sredniowieczu - u nas 80% ludzi sadzi, ze planety kraza wokol slonca - nic dziwnego, ze 30% to biedacy... Niestety ale im madrzejsi ludzie, tym bardziej sa toleracyjni, okres kiedy palono za czary sie skonczyl - na szescie!
@platynek: Jest jeszcze wiele wskaźników zaawansowania cywilizacyjnego jak np. małżeństwa homoseksualne, akceptacja społeczna dla zoofilii, zmiana płci, odbieranie dzieci rodzicom pod byle pretekstem. Generalnie Polska jest strasznie zacofana.
Komentarze (118)
najlepsze
Pełna lista wygląda tak
Mamy najwyższy limit na autostradach na świecie, nie poszliśmy ocipiałą drogą 80 km/h poza zabudowanym, w samym zabudowanym w nocy 60 km/h, stref tempo 30 nie ma naładowanych gdzie się da, granica tolerancji 10 km/h, policja aż tak bardzo nie łapie, fotoradarów nawet teraz nie jest aż tak dużo, odcinkowych kontroli prędkości praktycznie nie ma, nikt nie każe łazić po sądach za
Akurat z tym to się nie zgodzę, jeśli się nie cwaniakuje i nie zrobiło czegoś drastycznego to w 90% dostanie się tą niższą wartość. Chyba jeszcze nigdy osobiście, ani wśród rodziny czy znajomych nie spotkałem nikogo, kto by dostał górny próg. To samo w programach typu uwaga pirat, czy drogówka, zawsze dolna wartość.
Był już podobny wykop na przykładzie granicy polsko-niemieckiej. Moim zdaniem, być może jest to pewne utrudnienie dla obcokrajowców, ale uważam, że polski system jest bardzo dobry. W wielu krajach nie ma np. podziału na drogi A/S (co przecież wcale złe nie jest). Podział na prędkość zależnie od tego czy droga jest jedno czy dwujezdniowa chyba też jest
ekspresówka 1 jezdnia(pasy masz w tym samym kierunku): 100
ekspresówka 2 jezdnie: 120
autostrada: 140.
chyba, ze nie zrozumiałam Twojej wypowiedzi...
a) na niemieckich drogach ekspresowych nie ma ograniczenia prędkości tak samo jak na autostradach, nie ma żadnego ograniczenia do 130km/h.
b) w polsce na jednojezdniowych drogach ekspresowych obowiązuje ograniczenie do 100km/h a nie 110.
Powinni skomplikować coś jeszcze, bo nadal lista nie jest pokaźna.
W Niemczech i Polsce ilość autostrad jest odwrotnie proporcjonalna do liczby znaków na drogach.
prędkości na autostradach
Na jednojezdniowych drogach ekspresowych dopuszczalna prędkość to 100 km/godz a nie 110!
https://www.google.pl/search?q=Dopuszczalne%20pr%C4%99dko%C5%9Bci&tbm=isch
Przepis mówi wyraźnie (CYT par.27 ppkt. 3 ustawy): "3.Znak B-33, określający dopuszczalną prędkość większą niż 60 km/h, umieszczony na obszarze zabudowanym, dotyczy samochodu osobowego, motocykla i samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t,..."
ROZPORZĄDZENIE MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 31 lipca 2002 r.
w sprawie znaków i sygnałów drogowych.1
(Dz. U. z dnia
Mało tego, podwyższenie prędkości na wylotówkach z miast (ale jeszcze w terenie zabudowanym - między "białymi tablicami) NIE DOTYCZY CIĘŻARÓWEK! Często kierowcy ciężarówek o tym nie wiedzą!
Akurat pracowałem w Danii parę miesięcy. Na autostradzie jest ograniczenie do 130 km/h, nie 110 km/h. Tak samo Niemcy. Górne ograniczenie prędkości na autostradzie - 400 km/h (ustawili po protestach Brukseli, że "jak to tak można bez ograniczeń"), a nie miejscami 150 km/h. Owszem, są ograniczenia miejscami, jak na każdej drodze, a ZALECANA prędkość to 130 km/h. Jeżeli w wymienionych przeze mnie krajach są
A to mi nowość. Jak ze wszystkim.