To ciesz się, że nie podali jeszcze komplikacji typu "z przyczepką, bez przyczepki, motocykl z pasażerem do lat 7 włącznie...", bo praktycznie pół strony by można tym zająć. :)
Nie ma co bardzo narzekać na ograniczenia prędkości w Polsce.
Mamy najwyższy limit na autostradach na świecie, nie poszliśmy ocipiałą drogą 80 km/h poza zabudowanym, w samym zabudowanym w nocy 60 km/h, stref tempo 30 nie ma naładowanych gdzie się da, granica tolerancji 10 km/h, policja aż tak bardzo nie łapie, fotoradarów nawet teraz nie jest aż tak dużo, odcinkowych kontroli prędkości praktycznie nie ma, nikt nie każe łazić po sądach za
@KtosKtoSamNieWiesz: "u nas jak za cos jest ,,od 200 do 300 zł'' to w 90% przypadków 300 zł"
Akurat z tym to się nie zgodzę, jeśli się nie cwaniakuje i nie zrobiło czegoś drastycznego to w 90% dostanie się tą niższą wartość. Chyba jeszcze nigdy osobiście, ani wśród rodziny czy znajomych nie spotkałem nikogo, kto by dostał górny próg. To samo w programach typu uwaga pirat, czy drogówka, zawsze dolna
Na tej mapie jest błąd, bo na jednojezdniowych drogach ekspresowych ograniczenie jest do 100 km/h.
Był już podobny wykop na przykładzie granicy polsko-niemieckiej. Moim zdaniem, być może jest to pewne utrudnienie dla obcokrajowców, ale uważam, że polski system jest bardzo dobry. W wielu krajach nie ma np. podziału na drogi A/S (co przecież wcale złe nie jest). Podział na prędkość zależnie od tego czy droga jest jedno czy dwujezdniowa chyba też jest
@przemek6085: W Polsce jest jeden problem. Tam, gdzie możesz jechać szybciej - nie możesz - no bo teren zabudowany. Mimo, że aleja szeroka i dobra. Nie! 50 obowiązuje...
@sedes_85: nieraz w takich przypadkach jest podniesiona prędkość (chyba maksymalna dla terenu zabudowanego to 80 km/h), ale droga musi spełniać szereg dodatkowych standardów. Ekspertem nie jestem, ale zdaje się, że niektórzy zarządcy dróg mają to po prostu gdzieś i nie chcąc się przemęczać nie podwyższają dozwolonej prędkości. A że i tak wszyscy jadą w takich miejscach jak uważają (60-80) to inna sprawa.
zakop za p@$##%#enie głupot. W polsce ekspresówka 1 pas = 110, 2 pasy = 120, autoban = 140 a okochana przez holendrofilów wykopowiczowych dla autobana ma 120 :S więc ##!%nia na maksa. Wolę 2-3 znaki więcej i potem nie psioczyć na kamczora i tuska, że 4pasmową ekspresówką muszę jechać 90km/h
Ta mentalnośc, jest za wolno jest źle, jest za szybko jest źle. Mielibyśmy ograniczenia jak w Norwegi, też byłby opis, że w Polsce inaczej niż wszędzie. Ograniczenia według mnie są adekwatne do dróg. Jeśli ktoś ma dobry samochód i troche rozumu to jazda ponizej 140km/h na autostradzie jest po prostu mecząca
Drogi ekspresowe jednojezdniowe mają ograniczenie do 100 km/h, ale zapomnieli też dodać, że w nocy na terenie zabudowanym jest ograniczenie do 60 km/h:)
Powinni skomplikować coś jeszcze, bo nadal lista nie jest pokaźna.
W Niemczech i Polsce ilość autostrad jest odwrotnie proporcjonalna do liczby znaków na drogach.
Komentarze (118)
najlepsze
Pełna lista wygląda tak
Mamy najwyższy limit na autostradach na świecie, nie poszliśmy ocipiałą drogą 80 km/h poza zabudowanym, w samym zabudowanym w nocy 60 km/h, stref tempo 30 nie ma naładowanych gdzie się da, granica tolerancji 10 km/h, policja aż tak bardzo nie łapie, fotoradarów nawet teraz nie jest aż tak dużo, odcinkowych kontroli prędkości praktycznie nie ma, nikt nie każe łazić po sądach za
Akurat z tym to się nie zgodzę, jeśli się nie cwaniakuje i nie zrobiło czegoś drastycznego to w 90% dostanie się tą niższą wartość. Chyba jeszcze nigdy osobiście, ani wśród rodziny czy znajomych nie spotkałem nikogo, kto by dostał górny próg. To samo w programach typu uwaga pirat, czy drogówka, zawsze dolna
Był już podobny wykop na przykładzie granicy polsko-niemieckiej. Moim zdaniem, być może jest to pewne utrudnienie dla obcokrajowców, ale uważam, że polski system jest bardzo dobry. W wielu krajach nie ma np. podziału na drogi A/S (co przecież wcale złe nie jest). Podział na prędkość zależnie od tego czy droga jest jedno czy dwujezdniowa chyba też jest
ekspresówka 1 jezdnia(pasy masz w tym samym kierunku): 100
ekspresówka 2 jezdnie:
a) na niemieckich drogach ekspresowych nie ma ograniczenia prędkości tak samo jak na autostradach, nie ma żadnego ograniczenia do 130km/h.
b) w polsce na jednojezdniowych drogach ekspresowych obowiązuje ograniczenie do 100km/h a nie 110.
Powinni skomplikować coś jeszcze, bo nadal lista nie jest pokaźna.
W Niemczech i Polsce ilość autostrad jest odwrotnie proporcjonalna do liczby znaków na drogach.