Witam!
Jakiś czas temu dowiedziałem się czegoś, co otworzyło mi oczy i zmieniło w znaczącym stopniu to jak postrzegam teraz różne treści w internecie. Chciałbym się z Wami podzielić, chociaż dla wielu zapewne nie będzie to żadną Ameryką. Otóż mowa o "whisper marketing'u" a dokładniej jego sztucznej odmianie, robionej na zamówienie w ramach kampanii reklamowych różnych produktów i usług. Poniżej przedstawiam instrukcje dla osób zatrudnionych przy kampanii, oraz screeny z bazy wpisów na forach z początku jednej z kampanii.
WM krok po kroku:
- Załóżcie nowe konto na gmailu. Będzie to konto, z którego będziecie logować się na forach i na które będziemy Wam udostępniać dokumenty google. Pamiętajcie, że administrator widzi Waszego maila, więc ważne, żeby był naturalny.
- Druga sprawa to hasło. Wymyślcie sobie jedno na wszystkie fora. Żeby pasowało musi mieć min 8 liter, dużą literę i cyfrę np. Calineczka55, tak samo neutralne. Broń Boże Whispermarketing4
- Na każdym forum zapisujcie się pod innym Nickiem i wklejajcie innego awatara. To upierdliwe, ale nie tak jak np. późniejsze problemy z konkurencja, która łatwo rozpoznaje takie same Nicki na różnych forach :/ Warto stworzyć sobie tabelkę w Excelu z forami i Nickami.
- Na większości forów przy zapisie istnieje możliwość zaznaczenia opcji powiadamiania o odpowiedziach na maila. To bardzo wygodne, bo dzięki temu od razu wiecie kto i gdzie Wam odpowiedział. Jeżeli nie ma takiej opcji przy zapisie, poszukajcie jej w ustawieniach profili. Niektóre fora jej niestety nie mają
- Na forum jesteście jak najbardziej się da sobą. Musicie pamiętać o wszelkich odstępstwach od Waszego życiorysu, bo pomyłki są łatwo wykrywalne.
- W miarę możliwości uzupełnijcie swój profil. Dodajcie miasto, zainteresowania, ewentualnie wiek, możecie zmieniać sobie kolory. Generalnie robić wszystko co zrobiłaby osoba, dla której dane forum jest jedynym i ma na nie dużo czasu.
- Im więcej postów tym lepiej. Radzę zalogować się jak najszybciej i od razu na wstępie przywitać się i napisać od 3-5 postów. Najwygodniejsze są rozterki miłosne i wszelkie inne porady. Takie tematy toczą się długo i można sobie ładnie nabić liczbę postów. Ale przede wszystkim piszecie o swoich problemach, zainteresowaniach i poglądach. Z jednym ALE…
- Nie można być radykalnym. Nielubiane osoby są częściej sprawdzane przez moderatorów i innych uczestników. Nie wolno obrazić innych forumowiczów, ani wygłaszać radykalnych opinii, które innych mogą urazić. Jeżeli już chcecie się tak wypowiedzieć to zaznaczajcie, że to wasze zdanie, nie róbcie uogólnień. Pamiętajcie też, żeby uważać z negatywnymi wypowiedziami nt innych produktów czy usług. Możecie je w przyszłości promować ;)
- Jeżeli widzicie, że ktoś na nie-naszym wątku promuje produkt, którego my nie mamy pod opieką, możecie zostawić mu neutralnie pozytywny komentarz. Whisperzy czasami się odwdzięczają i może zdobędziemy pozytywną odpowiedź w naszym wątku.
- Do momentu startu kampanii piszecie na luzie starając się nabić sobie jak najwięcej postów.
- W miarę możliwości tuż przed startem kampanii organizujemy spotkanie whisperów, reklamujących dany produkt. Ustalamy na nim scenariusze działań, czyli tematy wątków i różne sposoby pisania o produkcie.
START KAMPANII
Dostajecie dostęp do dokumentu google. Jest tam kilka tabel z instrukcją jak je wypełniać
W pierwszych dwóch tygodniach koncentrujecie się na zakładaniu wątków. Najlepiej, aby w tym czasie objąć działaniami wszystkie przydzielone Wam fora. Zazwyczaj jest ich około 60ciu.
Zakładanie wątków odbywa się na dwa sposoby:
§ Możecie założyć nowy temat i zachęcić forumowiczów do przyłączenia się do dyskusji
§ Druga opcja to przyłączenie się do już istniejącego wątku i kontynuowanie dyskusji.
Zanim założycie wątek przeszukajcie dokładnie forum. Może się okazać, że jest już na nim wątek, który pasuje do kampanii. Warto wtedy zastanowić się nad wykorzystaniem go do naszych celów. Poza tym moderatorzy bardzo denerwują się, gdy zakłada się identyczne do istniejących wątki. Jest to odbierane jako nieznajomość i nieposzanowanie forum. Uwaga! Jeżeli wątek jest bardzo stary i dawno nikt w nim nie pisał, trzeba napisać, że się go „odświeża” i napisać dlaczego.
Bez względu na to, czy założycie nowy wątek, czy dołączycie się do już istniejącego, na każdym forum reklama może pojawić się TYLKO W JEDNYM WĄTKU! Reklamę w paru wątkach bardzo łatwo zauważyć i łatwo wyda się, że jesteście na forum by reklamować, a to najgorsze co może się zdarzyć.
Drugą bardzo ważna rzeczą jest odpowiednie uwiarygodnienie. Nie wolno zakładać wątku, gdy ma się małą liczbę postów. Wątek możecie założyć, dopiero gdy odpowiednio się uwiarygodnicie. Musicie mieć minimum 5-10 postów, najlepiej zakładać watek przy około 20 postach.
Po założeniu wątków możecie sobie na nich spokojnie pisać. Wszystko ma wyglądać na luźną i naturalną rozmowę. To Wy musicie zdecydować kiedy wrzucić reklamę. Nie warto jednak z tym czekać do końca kampanii, bo może się okazać, że moderator zauważy reklamę i usunie wątek. Jeżeli tak się stanie trzeba będzie szukać nowego forum. Ponownie rozkręcać dyskusję i wrzucać reklamę. Warto zostawić sobie na to odpowiednio dużo czasu.
Pamiętajcie o ciągłym uwiarygodnianiu się. Im więcej postów poza wątkiem reklamowym tym lepiej.
Na bieżąco uzupełniajcie dokument google. To nasz sposób na weryfikację Waszej pracy i jedyny sposób na weryfikację wykonania umowy. Bardzo pilnujcie wiec systematycznego wypełniania tabelek.
Komentarze (6)
najlepsze