Porównanie czasu przejazdu koleją w roku 1912 i dziś
![Porównanie czasu przejazdu koleją w roku 1912 i dziś](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_PlwmXehWcliehxcCY6bPcmRvPUXgxdFS,w300h194.jpg)
Postanowiłem samemu przekonać się jak kiedyś wyglądał czas przejazdu z Gdańska do Warszawy, na podstawie dostępnych w internecie źródeł. Porównałem rozkład z roku 1912 z dzisiejszym - oto wynik.
![zgredzio16](https://wykop.pl/cdn/c3397992/zgredzio16_sjkN14Tg3E,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- 131
Komentarze (131)
najlepsze
Podpowiem, że za bilety się płaci nie tylko po to, aby zapychać kieszenie prezesów, ale także na utrzymanie, remonty linii i składu.
"Koleje dużych prędkości".
Jako ciekawostkę dodam, że w Korei Płn. średnia prędkość na trasie o podobnej ważności co właśnie Katowice - Kraków wynosi 29 km/h, czyli naszym niewiele brakuje do pobicia rekordu.
Proszę jednak zwrócić uwagę, bo ten rozkład czyta się inaczej niż obecne tabelki.
Dziwię się, że nikt nie zauważył, że dystans, podany w kolumnie wiorst* zgadza się tylko do Ciechanowa, a pod nim - czyli tam, gdzie został doklejony inny rozkład jazd - wszystko zaczyna być nielogiczne...
Z Warszawy do Gdańska nie ma 120km (około), tylko ponad 300.
Teraz już skleroza, ale jeździło się tymi pociągami do szkoły przed wojną, jeździło...
*http://pl.wikipedia.org/wiki/Wiorsta
Bo ja osobiście nie mam pewności, jak go czytać, ale na moje tam jest tylko godzina odjazdu i takie odejmowanie nie jest poprawne, z resztą wystarczy spojrzeć na kolumnę obok i wychodzi, że pociąg jedzie minus 2godziny?