Fajne, ale to nie Rosja. To jest Kazachstan. Łatwo poznać nawet miasto. Pierwsza litera u nich na tablicy rejestracyjnej oznacza obwód, np. A to Ałmaty, czyli Алматы. A to krok do Chin i dwa kroki do Mongolii.
Wydaje mi sie , ze w tym samochodzie siedzi pieciu wielkich zakapiorow, albo gosm ma duza pukawke i ja pokazuje tym cwaniakom inaczej bylaby to w Rosji misja samobojcza, moze ktos zna rosyjski i moze mniej wiecej powiedziec o co chodzilo w tych napisach ?
0:48 Kierowca Mercedesa interesował się stanem mojego zdrowia.
1:35 Kierowca Nexii również zainteresował się, czy wszystko u mnie w porządku, opowiedział o swoich planach i pośpiechu. Odpowiedziałem mu, że skoro tak się śpieszy, porozmawiamy następnym razem.
2:05 Kierowca Audi nie był wyjątkiem, zainteresował się moim zdrowiem, szerokością samochodu i promieniem zawracania, ot taki krótki przegląd techniczny. Moje odpowiedzi nie przekonały go i postanowił sprawdzić
@Trzepaczka: przeczytałem - generalnie nuda , gość utrzymał film w kanonie niemych filmów i wyskakujących napisów opisujących sytuację , taka wymiana "uprzejmości" pomiędzy wodzitielami -)
Chwila, był ostatnio wykop, o zmiennej liczbie pasów, na autostradzie chyba w USA, gdzie rano jest więcej pasów dla dojazdu do centrum, a wieczorem, więcej dla wyjazdu. Tutaj w czasie szczytu realizują najnowsze światowe projekty poprawy komfortu dojazdu w czasie godzin szczytu, a taki troll to niweczy jak ma 2 pasy wolne...
@Wolvi666: Na tak szerokich drogach powinny być zmienne pasy w zależności od szczytu. Ale pewnie zarządzający drogą ma to gdzieś, chociaż prawo drogowe na to pozwala.
@Wolvi666: Dokladnie jestem tego samego zdania. W Berlinie jest podobne rozwiązanie. Ilosc pasow jazdy w danym kierunku jest zmienna w zaleznosci od natezenia ruchu. Ten kierwoca jest bez wyobrazni, widzi co sie dzieje na przeciwnym ruchu to zamiast ulatwic komunikacje to udaje szeryfa. Jak mnie wk!!$iaja tacy kierowcy. Dla mnie kretyn.
W którym niby miejscu ten sposób jest skuteczny? Przy dostawczaku nasz Zorro wymięka i go zupełnie wymija, a dalej jest tylko gorzej - inni zaczynają przeć pod prąd na dwóch pasach. To jest ta skuteczność?
Rozumiem to ale jakby jechał spychaczem albo jakimś czołgiem i się nie zatrzymywał i nie przepuszczać. Jechać jakimś złomem i rysować każdego cwaniaka - problem? Jest kamerka i widać kto jest na właściwym pasie...
A tak koleś grzecznie podjeżdża i czeka aż się wszyscy pochowają a za nim i tak pewnie przekraczają podwójną ciągłą. "Nauczyciel" traci kupę czasu a "uczniowie" zupełnie niczego się nie nauczą i mają "nauczyciela" w pupie...
Było kiedyś takie rozwiązanie, jak pasy warunkowego ruchu, czy podobne, kiedy to sygnalizacja określała, kiedy dany pas przeznaczony jest do ruchu w danym kierunku. I w tym wypadku jak się z jednej strony marnują 3 pasy, a z drugiej 3 są zajęte, to w stronę, gdzie jest korek niech będzie 5 pasów, a tam, gdzie korka nie ma, niech będzie 1 pas i może się ruch trochę rozładuje.
Ale coś strasznie dużo tych cwaniaków. Każdemu się spieszy, masakra jakaś. Koleś mógłby przesłać nagranie drogówce to miesięczny limit mandatów mieliby odrobiony hehe.
Gdyby tak wszyscy kierowcy byli inteligentni ... to bardzo fajnie by było jeśli w 1 stronę mamy 2 pasy w drugą 3 albo po 3 w obie ;).... i w 1 strone jest wielki 3km korek w 2 strone go niema..... Fajnie jakby nie było problemu aby tam gdzie jest korek auta mogły jechać "pod prąd" bo np za 1km chca skrecić w lewo. szybko by się korek rozładował.... problem w tym
@miken1200: Jest kilka takich systemów jak piszesz począwszy od lamer które oceniają gabaryt pojazdu poprzez znaczniki bezprzewodowe jak np Tiris a skończywszy na systemie priorytetowym w nadajnik podczerwieni wysyłający odpowiedni kod i odbiornik na skrzyżowaniu.
Natomiast apropos pasów o zmiennym kierunku ruchu, ale:
Jeszcze nie widziałem żeby było to użyte, kiedyś natomiast jak dwa pasy były zamknięte wyświetlany czerwony krzyż nikt na to nie zwracał uwagi i tu jest problem w
@Masters: Kurde, wiesz co - 8 lat temu jak zdawałem egzamin na prawko to były (w książce) takie znaki włączające/wyłączające ruch na danym pasie - to nie jest nowy pomysł. Tylko po co LCD - wystarczy zwykły znak świetlny złożony z wielu małych diod.
Technologicznie to jest pikuś coś takiego zrobić. Poznań podobno ma wprowadzić kamery, które będą wyłapywać autobusy i będą im "dawać" zielone światło.
Komentarze (64)
najlepsze
I publikując taki film myśli, że my też ;-)
0:48 Kierowca Mercedesa interesował się stanem mojego zdrowia.
1:35 Kierowca Nexii również zainteresował się, czy wszystko u mnie w porządku, opowiedział o swoich planach i pośpiechu. Odpowiedziałem mu, że skoro tak się śpieszy, porozmawiamy następnym razem.
2:05 Kierowca Audi nie był wyjątkiem, zainteresował się moim zdrowiem, szerokością samochodu i promieniem zawracania, ot taki krótki przegląd techniczny. Moje odpowiedzi nie przekonały go i postanowił sprawdzić
+ Zobaczcie w 1:03 jak koles "przechodzi" przez ulicę.
@Wolvi666: Na tak szerokich drogach powinny być zmienne pasy w zależności od szczytu. Ale pewnie zarządzający drogą ma to gdzieś, chociaż prawo drogowe na to pozwala.
W którym niby miejscu ten sposób jest skuteczny? Przy dostawczaku nasz Zorro wymięka i go zupełnie wymija, a dalej jest tylko gorzej - inni zaczynają przeć pod prąd na dwóch pasach. To jest ta skuteczność?
A tak koleś grzecznie podjeżdża i czeka aż się wszyscy pochowają a za nim i tak pewnie przekraczają podwójną ciągłą. "Nauczyciel" traci kupę czasu a "uczniowie" zupełnie niczego się nie nauczą i mają "nauczyciela" w pupie...
Nieskuteczne.
Natomiast apropos pasów o zmiennym kierunku ruchu, ale:
Jeszcze nie widziałem żeby było to użyte, kiedyś natomiast jak dwa pasy były zamknięte wyświetlany czerwony krzyż nikt na to nie zwracał uwagi i tu jest problem w
Technologicznie to jest pikuś coś takiego zrobić. Poznań podobno ma wprowadzić kamery, które będą wyłapywać autobusy i będą im "dawać" zielone światło.
z resztą skoro marnuje się 4 pasy a w przeciwnym kierunku brakuje....