Używam takich baterii w przenośnym wzmacniaczu gitarowym (gram na streecie czasem). Mam kilka starych sztuk, muszę tylko wydobyć motykę z drewutni i jazda. Wiedziałem, że są niebezpiecznie, ale że aż tak....
@factorys: Ale z doświadczenia wiem, że rozładowaną i starą baterię ciężko doprowadzić do tak efektownego spalenia czy wybuchu. Co prawda zawsze się zapalają.
LiPo nie ma się co bać. W materiale widać ogniwa firmy Turnigy, mam takie już chyba z rok i nie narzekam, nawet nie spuchły. W każdym razie to co widać na zdjęciu to ogniwa o napięciu 11.1 a może 14,8V. Przy takich rozmiarach taka bateria może mieć 5000mAh pojemności i oddawać nawet 100A prądu długotrwałego i ze 150A chwilowego. To wystarczająco dużo by odpalić z tego samochód.
4. 100A ciągłego prądu poboru przez ok 2Ah. Po czym poznaje? Chociażby po telemetrii która pobiera dane z bocznika.
Do tego: silnik z odklejonym magnesem, inny ze spalonym uzwojeniem o przejkroju 6mm^2, kilkukrotnie samoczynnie odlutowane przewody 12AWG z silnika i akumulatora no i na koniec spalone trzy regulatory.
@Bunch: Zawiera lit, który jest metalem aktywnym, co znaczy, że podobnie jak szerzej znany sód, czy potas, wchodzi w reakcję z wodą (wystarczy wilgoć z powietrza) w ten sposób, że wypiera z wody wodór, który jest gazem ekstremalnie łatwopalnym. Nie jestem jednak pewien, skąd dokładnie temperatura jego zapłonu.
Komentarze (114)
najlepsze
Używam takich baterii w przenośnym wzmacniaczu gitarowym (gram na streecie czasem). Mam kilka starych sztuk, muszę tylko wydobyć motykę z drewutni i jazda. Wiedziałem, że są niebezpiecznie, ale że aż tak....
Komentarz usunięty przez moderatora
źródło: comment_Lq97o2aGPVRvEtv7WuYtUTEIoZAqAZM0.jpg
Pobierz1. naprawdę ważny element dyskusji
2. kolejny ważny element dyskusji
3. akurat mam duże pojęcie o czym piszę
4. 100A ciągłego prądu poboru przez ok 2Ah. Po czym poznaje? Chociażby po telemetrii która pobiera dane z bocznika.
Do tego: silnik z odklejonym magnesem, inny ze spalonym uzwojeniem o przejkroju 6mm^2, kilkukrotnie samoczynnie odlutowane przewody 12AWG z silnika i akumulatora no i na koniec spalone trzy regulatory.
5. parametr C jest