W Paryżu jak budowali metro to żeby przejść pod Sekwaną, zamrozili błoto potem je wybrali i wstawili stalową konstrukcję tunelu oraz stacji, wszystko działo się na początku XX wieku.
Natomiast wczoraj, idąc sobie ulicą Marszałkowską i widząc jak ogromny wykop trzeba było zrobić na tej ulicy, aby budować to metro (dosłownie calutka ulica, łącznie z chodnikami rozebrana, a na jej miejscu wielki wykop umocniony wielkimi stalowymi rurami) pomyślałem sobie: "Czy czasem nie lepszym rozwiązaniem byłoby zbudowanie "metra" na estakadzie 15 metrów nad ulicami? Wiecie - słupy betonowe co 100 metrów, a na nich stalowa konstrukcja torów... Czy to nie byłoby
Komentarze (62)
najlepsze
http://books.google.pl/books?id=nt8DAAAAMBAJ&pg=PA695&dq=Popular+Mechanics&lr=&as_brr=0&as_pt=MAGAZINES&source=gbs_toc_pages&redir_esc=y#PPA719,M1
http://www.youtube.com/watch?v=wBtHICMmDJk&t=6m30s
Komentarz usunięty przez moderatora
Znowu cały naród będzie budował stolicę.
Być może dlatego, że fedrują kilkaset metrów pod ziemią a nie kilkanaście/kilkadziesiąt jak w przypadku metra?
Natomiast wczoraj, idąc sobie ulicą Marszałkowską i widząc jak ogromny wykop trzeba było zrobić na tej ulicy, aby budować to metro (dosłownie calutka ulica, łącznie z chodnikami rozebrana, a na jej miejscu wielki wykop umocniony wielkimi stalowymi rurami) pomyślałem sobie: "Czy czasem nie lepszym rozwiązaniem byłoby zbudowanie "metra" na estakadzie 15 metrów nad ulicami? Wiecie - słupy betonowe co 100 metrów, a na nich stalowa konstrukcja torów... Czy to nie byłoby
@Baron_Al_von_PuciPusia: Zwłaszcza, że może pełnić funkcję schronu przeciwlotniczego albo nawet atomowego.