To jeszcze nic. Jak wchodziły do użytku tramwaje z mechanizmem odzyskiwania energii z hamowania to inne tramwaje w pobliżu tego zwalniającego cuda zaczynały nagle gwałtownie przyśpieszać. :D
@Zawsze_Pomagam: Jest to prąd, którego przepływ jest spowodowany przez jakiś elektryczny pojazd trakcyjny - lokomotywę elektryczną albo EZT. Szyny też są przyłączone do podstacji zasilającej, są elementami tzw. sieci powrotnej - prąd, który wypłynął przez plus (druty trakcyjne), potem przez obwody pojazdu trakcyjnego, a następnie wraca właśnie przez szyny do podstacji.
Iskrzenie natomiast spowodowane jest brakiem połączenia elektrycznego na łączeniu szyn. Wygląda to jak taki gruby i krótki przewód elektryczny
dla tych co nie wiedzą to piszę że prąd który pobiera lokomotywa z trakcji wraca do podstacji - zamyka obwód m.in. przez tory kolejowe ale nie wiem czy może tworzyć takie efekty specjalne
@AceVentura: nie. Potencjał szyny jest równy potencjałowi ziemi. Jak nie ma różnicy potencjałów, nie ma napięcia = nie ma siły elektromotorycznej mogącej przenosić ładunek.
@kiler129: Uzyskanie +600V jest dokładnie tak samo proste jak uzyskanie -600V
Jedyne różnice jakie powodują takie "dziwne" wybory to zjawiska elektrochemiczne. Gdy w obwodzie masz napięcie stałe, a obwód jest narażony na warunki atmosferyczne, to tam gdzie są upływności, itp - powstają zjawiska elektrolizy. I inaczej się niszczy elektroda dodatna a inaczej ujemna. Zauważ że w starym aucie ze starym akumulatorem - jedna z klem jest zarośnięta zieloną śniedzią, a
Komentarze (146)
najlepsze
ktory połakomił się na miedziaiany łącznik elektryczny szyn. Jest to linka o długosci ok 1m i przekroju 2cm
powstaje przerwa w zamkneym obwodzie i przy 3kV mamy przejscie
- Nie, na Tłuszcz!
kaczorowi
A podwozie?
Niech ktoś ogarnięty w temacie się wypowie na ten temat.
Iskrzenie natomiast spowodowane jest brakiem połączenia elektrycznego na łączeniu szyn. Wygląda to jak taki gruby i krótki przewód elektryczny
Jedyne różnice jakie powodują takie "dziwne" wybory to zjawiska elektrochemiczne. Gdy w obwodzie masz napięcie stałe, a obwód jest narażony na warunki atmosferyczne, to tam gdzie są upływności, itp - powstają zjawiska elektrolizy. I inaczej się niszczy elektroda dodatna a inaczej ujemna. Zauważ że w starym aucie ze starym akumulatorem - jedna z klem jest zarośnięta zieloną śniedzią, a