Jest gwarancja, jest rekojmia, przyczyny ewidentne. Wykonawca poprawi i tyle. Nie pyszcie tylko, ze tak tylko w Polsce bo juz sie rzygac chce. Szukanie sensacji
@Elektryczny_skrzyplocz: No, a na politechnice by Cie nauczyli, że istnieje coś takiego jak tor bezstykowy, a naprężenia powstające w nim, spowodowane przez temp. przenoszone są przez podkłady, podsypkę lub w mieście - konstrukcję toru, bo generalnie szyna w 99 przypadkach wybije w poziomie ( na politechnice też uczą dlaczego :p).
A o mosty się nie martw, gwarancje daje Ci projektant własną głową i pieniędzmi, oraz normy które wymagają, by most był
@Elektryczny_skrzyplocz: Ale w szkole nie uczą, że taniej naprawić niż opóźnić oddanie przez głupotę zamawiających... Jak planują prace tak, że szyny kładzie się zimą to potem takie są efekty...
Nie wyobrażam sobie jak można było by kłaść je zimą z zachowaniem rozszerzalności na lato... Chyba że są jakieś technologie które na to pozwalają...
Wybór prosty, kładziemy zimą, latem poprawimy...
Mnie cieszy, że w ciągu 10 lat udało się w Gdańsku
To nie ze "tak sie w Polsce buduje" ale ciezko wybudowac cokolwiek mogac rozpisac przetarg jedynie w taki sposob aby glownym krytrium wyboru oferty byla cena.
No niestety, niektorych rzeczy TANIO nie da sie lub nie ma sensu budowac. Kto wie czy w przypadku tego torowiska nie bylo tak, ze do przetargu na jego wykonanie stanela firma, ktora zaoferowala w swojej ofercie tanie szyny, z kompletnie nieodpowiedniej stali no i po tygodniu
Powiem Wam, że naprawdę męczy mnie strasznie ta nasza Polska "bylejakość".
Jestem fotografem, współpracuję z agencjami reklamowymi i na każdym kuźwa kroku każdy robi wszystko tylko i wyłącznie dla pieniędzy. Nikomu nie zależy, żeby to co robi było naprawdę dobre i podobało się ludziom. Nie wiem, czy ja jestem jakiś inny, ale 10 razy większą przyjemność mi sprawia, gdy ktoś mnie pochwali, poklepie po plecach i powie, że coś jest naprawdę świetnie
@luksus2: Oczywiście, że biorę pieniądze. Ale te i tak są marne, bo u nas w Polsce liczy się cena, nie jakość. Wystarczy przetargi sobie pooglądać, jakie są kryteria wyboru ofert... Skoro kasa marna, to przynajmniej świadomość, że robota została dobrze wykonana daje mi satysfakcję.
Właśnie dlatego naszym agencją ciężko jest się przebić na rynku niemieckim, a ten jest naprawdę ogromny i zlecenia identyczne jak w Polsce są płatne kilka razy lepiej,
p%#%!#@enie... Jeżdżę tędy codziennie i aż tak źle nie jest. Fakt w okolicach tego 12 maja było tragicznie, ale szybko się uwinęli z poprawieniem tego (nawet nie zauważyłem kiedy, a mieszkam z 500 metrów od tego miejsca). Jak miasto nic nie robiło - narzekano, jak teraz coś robi to ludzie i tak narzekają. Wiadomo, że nie wszystko da się przewidzieć i najwidoczniej ktoś popełnił błąd, naprawili go, a jak znów się spieprzy
No z rana dojechać autobusem to była masakra. Ja, chociaż mieszkam minutę od Przemyskiej też byłbym za likdwidacją jej bądź Wilanowskiej. Najwyżej miałbym 2 minuty pieszo na przystanek dłużej.
@Sieloo: też mam takie odczucie, powinni zabrać przynajmniej Przemyską/Wilanowską, bo te przystanki dzieli max 150-200m ;p No i na Chełmie jeden z tych na Ch, i zrobić jeden po środku ;D Ale nie narzekajmy - i tak jest dobrze, lepiej niż dojeżdżać z rana na pętlę na Chełm :D
@thesecondtrue: Wiesz terminy gonią, przy tworzeniu przetargu o tym nie pomyślano... Jak terminarz kładzenia torów wypadł w grudniu to nie ma co się dziwić. Taniej poprawić, niż opóźnić oddanie czekając na dodatnie temperatury do kładzenia torów bezstykowych.
@factorys: Jeszcze taniej wyszłoby policzyć jakie duże powinny być przerwy dylatacyjne, bo przecież łatwo to zrobić, no chyba, że im danych brakowało:p
Wówczas przedstawiciele Gdańskich Inwestycji Komunalnych (odpowiedzialnych za realizację tego projektu) twierdzili, że prace zostały wykonane prawidłowo, a usterka wystąpiła wraz z uruchomieniem trasy i wpuszczeniem na trasę tramwajów w ruchu liniowym.
Komentarze (65)
najlepsze
A o mosty się nie martw, gwarancje daje Ci projektant własną głową i pieniędzmi, oraz normy które wymagają, by most był
Nie wyobrażam sobie jak można było by kłaść je zimą z zachowaniem rozszerzalności na lato... Chyba że są jakieś technologie które na to pozwalają...
Wybór prosty, kładziemy zimą, latem poprawimy...
Mnie cieszy, że w ciągu 10 lat udało się w Gdańsku
No niestety, niektorych rzeczy TANIO nie da sie lub nie ma sensu budowac. Kto wie czy w przypadku tego torowiska nie bylo tak, ze do przetargu na jego wykonanie stanela firma, ktora zaoferowala w swojej ofercie tanie szyny, z kompletnie nieodpowiedniej stali no i po tygodniu
Jestem fotografem, współpracuję z agencjami reklamowymi i na każdym kuźwa kroku każdy robi wszystko tylko i wyłącznie dla pieniędzy. Nikomu nie zależy, żeby to co robi było naprawdę dobre i podobało się ludziom. Nie wiem, czy ja jestem jakiś inny, ale 10 razy większą przyjemność mi sprawia, gdy ktoś mnie pochwali, poklepie po plecach i powie, że coś jest naprawdę świetnie
Właśnie dlatego naszym agencją ciężko jest się przebić na rynku niemieckim, a ten jest naprawdę ogromny i zlecenia identyczne jak w Polsce są płatne kilka razy lepiej,
Łączę się z Tobą w branżowym bólu. Głowna idea: "Tanio, szybko, ale brzydko."
I nie, nie jesteś sam tylko większość ma podejść "oj nie marudź, byle do piątku".
No z rana dojechać autobusem to była masakra. Ja, chociaż mieszkam minutę od Przemyskiej też byłbym za likdwidacją jej bądź Wilanowskiej. Najwyżej miałbym 2 minuty pieszo na przystanek dłużej.
No tak, tramwajów nie przewidzieli...