"Apanowicz stwierdził, że żadnych ewentualnych skarg na opóźnienia nie przyjmie do wiadomości. "
Że niby co?! Czy to wina pasażerów, ze PKP nie serwisuje i sprzętu w odpowiedni sposób i maszyniści muszą się zatrzymywać celem zapewnienia bezpieczeństwa?
To może niech dowolne biuro podróży podstawi autokar bez hamulców, po czym kierowca stwierdzi, że nim nie pojedzie, bo to niebezpieczne. Będzie miał rację, a że bezpieczeństwo jest najważniejsze, biuro nie zwróci żadnych kosztów pasażerom.
@domofon: Oświeć mnie, kto na kolei odpowiada za stan techniczny semaforów, a kto przyjmuje skargi za opóźnienia? Chociaż to nie do końca ważne, bo:
Odwołując się do Twojego przykładu, jeśli płacę w Orbisie za całą wycieczkę, a Orbis dzierżawi autokar od Triady, to ich problem - skargę składam w Orbisie, a oni muszą odpowiedzieć za dobranie sobie złego podwykonawcy i od niego domagać się zwrotu pieniędzy, które musieli mi (klientowi) oddać.
@domofon: bo u niego zamówiłem usługe i gowno mnie obchodzi, czy busa da orbis, Triada, czy firma pana Zdzisia. W Twoim przykaldzie Orbis mi placi odszkodowanie i sie szarpie z Triadą, ale to juz nie moja sprawa
@telpan: Nie stanie się, bo to musi być pokazówka ze strony PKP. Zarząd będzie udawał, że od zawsze oczekiwał i faworyzował tego typu "odpowiedzialne" zachowania pracowników, a wypadek który miał miejsce był spowodowany niekompetencją maszynisty, a nie wynikał z polityki i gównianego zarządzania spółką. Myślicie, że dostałby nagrodę, gdyby sprawa nie zrobiła się medialna?
Jeśli takie podejście kierujących zacznie się powtarzać częściej i przynosić spółce straty/pasażerowie zaczną się burzyć, maszyniści zostaną
PKP Cargo na postoju prawie NIC nie straciła (towar dojechał kilka godzin później)
Straciły inne spółki - obsługujące pociągi osobowe (pewnie jakieś przewozy regionalne/ PKP Intercity itp) oraz spółka obsługująca infrastrukturę - (będzie musiała w końcu wydać kasę na naprawę "wpół sprawnego" semafora - oraz/lub zapłacić za straty spółkom przewozów regionalnych i pkp intercity)
Szczerze? Nie powinien dostać nagrody. Z prostego powodu - jego obowiązkiem jest dbanie o bezpieczeństwo. To tak jakby mi dodatkową nagrodę w robocie dali, za to, że znalazłem w trakcie pracy jakiś potencjalny błąd.
o boze ale szopka medialna z tym pkp ostantio....a tu mu sie urwała rogatka, a tu mu krótkie nie świecą, a tu ktoś widział konduktora chwiejącego się, a tam się 2 pociągi mijały...itp itd..śmiech na sali....a o co do nagrody to też śmiech...raczej powinna być sroga kara dla odpowiedzialnych za to....
Wszystko, to gra pod publikę. Gdyby nie ostatnia katastrofa, maszynista za coś takiego zapewne wyleciał by na zbity pysk. Ciekawe co powie zarząd jak sytuacja powtórzy się trzeci, piąty czy ósmy raz, ciekawe czy też będą sypały się nagrody. Mam nadzieje że pasażerowie pociągów które przez awarię miały opóźnienia będą dochodzić swoich racji przed sądem. Bo niby czemu mają tracić przez kogoś kto nie dopilnował stanu technicznego semafora.
Komentarze (60)
najlepsze
@Bociek01: Dla pasażerów.
Że niby co?! Czy to wina pasażerów, ze PKP nie serwisuje i sprzętu w odpowiedni sposób i maszyniści muszą się zatrzymywać celem zapewnienia bezpieczeństwa?
To może niech dowolne biuro podróży podstawi autokar bez hamulców, po czym kierowca stwierdzi, że nim nie pojedzie, bo to niebezpieczne. Będzie miał rację, a że bezpieczeństwo jest najważniejsze, biuro nie zwróci żadnych kosztów pasażerom.
Odwołując się do Twojego przykładu, jeśli płacę w Orbisie za całą wycieczkę, a Orbis dzierżawi autokar od Triady, to ich problem - skargę składam w Orbisie, a oni muszą odpowiedzieć za dobranie sobie złego podwykonawcy i od niego domagać się zwrotu pieniędzy, które musieli mi (klientowi) oddać.
edit @WRonX mnie ubiegl
Jeśli takie podejście kierujących zacznie się powtarzać częściej i przynosić spółce straty/pasażerowie zaczną się burzyć, maszyniści zostaną
PKP Cargo na postoju prawie NIC nie straciła (towar dojechał kilka godzin później)
Straciły inne spółki - obsługujące pociągi osobowe (pewnie jakieś przewozy regionalne/ PKP Intercity itp) oraz spółka obsługująca infrastrukturę - (będzie musiała w końcu wydać kasę na naprawę "wpół sprawnego" semafora - oraz/lub zapłacić za straty spółkom przewozów regionalnych i pkp intercity)