Drogi Wykopie,
zwracam się do Was z prośbą o nagłośnienie mojego problemu. W dużym skrócie: kupiłem nowy samochód, który nie chce jeździć w zimie. Pomimo, że mam gwarancję, serwis nie chce nic z tym zrobić.
A oto cała opowieść:
W 2009 r. kupiłem samochód marki Mitsubishi Outlander 2.2 DID. Oczekiwałem, że ta japońska marka będzie synonimem niezawodności, tak jednak się nie stało.
Pierwsze rozczarowanie spotkało mnie w grudniu 2009 r. Okazało się, że gdy temperatura otoczenia spada do poziomu -15 stopni, samochód odmawia posłuszeństwa. Silnik uruchamia się bez problemu, natomiast po przejechaniu 1-2 km samochód nagle gaśnie, w trakcie jazdy. Po ponownym
uruchomieniu jest w stanie pracować tylko na biegu jałowym. Dodanie gazu czy ruszenie powoduje znowu zgaśnięcie.
Problem został zgłoszony w ASO i został zdiagnozowany jako niedrożność filtra paliwa, spowodowana złą jakością oleju napędowego. Filtr został zmieniony. Po kilku dniach... problem powrócił.
Podobne perypetie dotknęły mnie również zimą 2010/2011, a także w bieżącym tygodniu. Zeszłej zimy problem objawiał się codziennie przez okres tygodnia. Tej zimy występuje już czwarty dzień.
Zatkanie filtra jest absolutnie niezależne od rodzaju zatankowanego paliwa. Próbowałem tankować na wszystkich stacjach sieciowych: Orlen, Statoil, Shell, BP. Testowałem również paliwa premium, a także uszlachetniacze do paliw. Nie przyniosło to żadnego rezultatu. Jedyne co pomaga, gdy problem już wystąpi, to pozostawienie pracującego silnika na okres 1-2 godzin.
Problem wynika z faktu, że samochody w wersji silnikowej 2.2 (oparte o silnik DW12 produkcji PSA) nie zostały wyposażone w wersji wprowadzonej
na polski rynek w ogrzewanie filtra paliwa. Skutkuje to jego notorycznym zamarzaniem.
Problem ten dotyka wszystkich egzemplarzy wyposażonych w silnik 2.2. Na forum Mitsubishi można przeczytać wiele skarg od użytkowników tego modelu. Zgłaszanie go do ASO skutkuje jedynie wyrazami współczucia. Producent nie przewidział dla tego modelu podgrzewacza paliwa. Jest on dostępny tylko dla Mitsubishi L200. Na rynku występują wprawdzie nieoryginalne podgrzewacze paliwa, ale poinformowano mnie, że ich instalacja spowoduje utratę gwarancji.
Tym samym, dysponuję samochodem, który nie jeździ w zimie, a próba jeżdżenia nim naraża mnie na niebezpieczeństwo. Ostatnio zgasł mi na środku ruchliwej drogi. Nie muszę chyba dodawać, że gdy przestaje pracować silnik, przestaje też działać wspomaganie kierownicy i hamulców...
Komentarze (303)
najlepsze
Czy przypadkiem nie jest uszkodzony termostat wody (puszcza cały czas obieg wody na chłodnicę, zamiast tylko silnik i nagrzewnica kabiny)?
http://www.wykop.pl/ramka/462457/vw-pabat-wieczny-pacjent-akcja-przeciw-vw/
http://www.autokosmetyki.pl/xeramic_diesel_protector_40%C3%82%C2%B0c_srodek_zapobiegajacy_zamarzaniu_oleju_napedowego_do_40%C3%82%C2%B0c_500ml,p1447.html