Wpis z mikrobloga

#audio #kiciochpyta #pytaniedoeksperta #pytanie

Mirki mam taki zestaw kina domowego:

http://audio.com.pl/pdf/testy/glosnikowe%20systemy%20wielokanalowe/Canton%20CD1.pdf

Aktualnie go nie używam, i myślę o podłączeniu go do komputera, a jako, że jestem laikiem jeśli chodzi o audio, to zastanawiają mnie pewne kwestie, a mianowicie:

- czy jest sens podłączać zestaw w 5.1 ew. 3.1 jeśli ma służyć głównie do słuchania muzyki?

- jaki wzmacniacz wybrać, tak aby był solidny i w miarę możliwości tani (również używane) ok. 100-150W
  • 21
  • Odpowiedz
@Sacron: >Efektywność - b.d.

O #!$%@?, ale poziom recenzencki...

Do muzyki raczej prawilne stereo, chyba, że lubisz kombinować. A co do wzmacniacza to chcesz te 100W na kanał czy łącznej mocy o.O
  • Odpowiedz
@Warwick: Łącznej, cały zestaw ma 95W, wydawało mi się, że taki powinien starczyć, ale tak jak pisałem, jestem laikiem i chętnie posłucham rad.
  • Odpowiedz
@Warwick: Byłem święcie przekonany, że całość ma 95W i nigdy tego jakoś nie rozkminiałem, dzięki za zwrócenie uwagi! :)

A jeśli chodzi o stereo, to jak rozwiązać kwestię głośnika centralnego? Po prostu wpinam go w jeden z kanałów?
  • Odpowiedz
@Sacron: Nie baw się w amplituner kina domowego, jeżeli zależy Ci na jak najlepszej jakości w muzyce. Wzmacniacz 2x tańszy od amplitunera zagra lepiej.

Canton to brzmienie dynamiczne, można rzec ostre.

Szukaj wzmacniacza o łagodnej barwie (np. denon/onkyo/pioneer) i będzie śmigać aż miło. Kolosalne znaczenie ma dopasowanie elektroniki i kolumn. Jakbyś do Cantona kupił np. Yamahe- wysokie tony będą pizgały po uszach niemiłosiernie.

Co do parametrów technicznych- nie ma to
  • Odpowiedz
@Sacron: Kolumny pasywne nie mają mocy. Nie mają wzmacniacza, żeby ją wytworzyć- mają co najwyżej efektywność- potrafią ileś przyjąć i oddać. To co podaje producent to sugerowana moc wzmacniacza. Podajo Ci np recommended amplifier 20-150w i tyle. Centralny i satelity sprzedaj :)