Wpis z mikrobloga

#niecoolstory #oszukujo

Witam Mirkowisko,

piszę do Was przede wszystkim aby ustrzec wszystkich czytelników przed nie uczciwymi domokrążcami. Dzisiejszego dnia zawitała do progu naszego mieszkania pewna Pani, przedstawiła się jako osoba zajmująca się sprawami opłat za energię elektryczną i chciała powiadomić o aktualnych zmianach. Osoba ta twierdziła iż dotychczasowy dostawca energii elektrycznej - firma PGE, zaprzestaje stosowania praktyki prognozowania zużycia miesięcznej energii i trzeba wybrać nową opcję rozliczenia. Pani zaproponowała dwie opcje, po czym wyjeła dokumenty w celu podpisania.

Dodam że Pani nie przedstawiła się i też nie podała jaką firmę reprezentuję, dopiero po rzucie oka na dokumentację zauważyliśmy że chodzi o firmę NOVUM S.A.

Pani - domokrążca używała takich zwrotów i sforumoławań które miały by świadczyć o tym, iż dotychczasowy dostawca energii zmienia swoje procedury i niezbędne ku ich wdrożeniu jest podpisanie nowej umowy.

Jak okazało się po wstępnym przeczytaniu umowy wcale nie chodzi o jakiekolwiek zmiany u dotychczasowego sprzedawcy energii elektrycznej, a o podpisanie nowej umowy NA ZMIANĘ sprzedawcy wspomnianej energii.

Po podpisaniu takowej umowy otrzymalibyśmy dwie faktury : jedną od swojego nowego sprzedawcy za zakupioną energię elektryczną, oraz drugą od swojego operatora systemu dystrybucyjnego za usługi dystrybucyjne.

Wspomniana wcześniej osoba została wyproszona przezemnie z mieszkania, po czym natychmiastowo odnalazłem numer na infolinię PGE, uzyskałem tam informację iż firma PGE nie zaprzestaje stosowania systemu prognozowania opłat za energię elektryczną, co więcej nie wysyła żadnych przedstawicieli zajmujących się opłatami za energię elektryczną, a firma NOVUM S.A. nie jest też partnerem PGE, tylko firmą konkurencyjną pragnącą zdobyć nowych klientów.

Osobiście uważam że praktyki podjęte przez panią reprezentującą firmę NOVUM S.A. są obrzydliwe, nie godne postępowania jakiegokolwiek człowieka, i jeżeli powyższa firma chce nabrać klientów w ten sposób to powinna się postarać bardziej, a nie wysyłać po mieszkaniach średnio wyedukowaną Panią klepiąca tę samą formułkę aby nabrać kolejne osoby.

Powyższą informację tak jak już wspomniałem na wstępie piszę ku przestrodze, szczególnie dla osób starszych które mogą ulec działaniu takich osób które CELOWO wprowadzają potencjalnego klienta w błąd.

Wstyd i Hańba Novum S.A.
  • 5
  • Odpowiedz
Może trafił się niekompetenty przedstawiciel tej firmy. Tacy się zdarząją. A dwie faktury łącznie dawały by mniejszy rachunek niż ta z PGE bo tam też się płaci podwójnie - za dostawę i za sam prąd. Proszę też nie przesadzać z tymi "oszustwami" - wszystko było na umowie napisane.
  • Odpowiedz