Wpis z mikrobloga

@xypnise: Pytanie pewnie podchwytliwe :). Wiesz, pytam bo ostatnio liczyłem vryjem prostą animkę wnętrza i przy 16 gb się zakrztusił komputer, chociaż pewnie jakby odjąć to co system żarł w tle i kilka programów to by wystarczyło. Ściągnąłem demko, jak będę miał chwilę zerknę jak ten octane liczy, chociaż tylko 2x 560 ma w kompie po 1GB każda.
@cfani4k: Ale chyba nie do końca wiesz jak to wszystko działa (:

Scena powyżej zajmuje na gpu 2,3 Gb ramu. Mówisz że 12gb t mało do animacji? Ależ skąd, w ram gpu ładuje się tylko scena (modele, hdri, tekstury) gotowe framey animacji są przecież zapisywane tam gdzie chcę.

Aha no i pokaż mi to wnętrze, które zajmuję prawie 16gb ramu (:
@xypnise: Źlę się trochę wyraziłem i nieprecyzyjnie, 16 gb mam w systemie i po obliczeniu lightcache dostał zadyszki. Dopiero potem dotarło do mnie że karta nie dzieli ramu z systemem i reszty. Zmęczony jestem po nocach ostatnio pracuję i ciężko myślę ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@cfani4k: Ile framow lightcache liczyłeś?

Nie wiem jak w Twoim sofcie, choć powinno być podobnie. Jak ja robię animację to LC obliczam tylko dla 1 klatki, później IM z framestep 10. Na koniec finalna animacja ze "skaszowanym" GI
@xypnise: Było coś koło 500 chyba klatek, chciałem policzyć LC raz, ale przy otwieraniu drzwi pojawiały się plamy więc liczyłem dla wszystkich. Pierwsze podejście do jakiejkolwiek animacji to było u mnie i dopiero ogarniałem ustawienia.
@xypnise: już nie pamiętam ile miałem bo różne ustawiałem, na pewno w przedziale 1000-2500. Koniec końców po 3-4 dniach jako tako się wyrenderowało w 720p. Teraz do tego tematu nie będę wracał ale zacznę się zagłębiać w animacje i postpro w AE na potrzeby wizek arch.