Wpis z mikrobloga

@LostHighway: Zgubiłem nad Krakowem. Księżyc był względnie nisko nad horyzontem i wisiał dokładnie nad miastem. To atmosfera tak faluje, że nie da się zrobić lepszego zdjęcia. Trzeba kombinować z jakimś lucky imagingiem, stackowaniem i tak dalej. A tu jest surowe zdjęcie. Poniżej, dla porównania, zdjęcie z teleskopu Cassegrain - już zupełnie przepalone - wykonane, gdy Księżyc był na południu-południowym zachodzie, czyli z dala od miasta. To też z #oauj.
Pobierz
źródło: comment_YMM800UnNTmjzVZaqjZtQwfUnLeVF81n.jpg
@Al_Ganonim: Wolę już twoje "przepalone" zdjęcia, widać detale :) Czyli byłeś gdzieś na południowy zachód od Krakowa? Daleko od miasta? Wiem, że światło przeszkadza, nie znam się na tym za bardzo ale trochę działałem z kolegą. Ma jakiś (nie pamiętam parametrów) teleskop i jeździliśmy po nocach po coraz ciemniejszych miejscach.
@LostHighway: Takie HDR to podstawa przy prezentowaniu mgławic i gwiazdowych żłobków. Na przykład, żeby zrobić efektowne zdjęcie mgławicy w Orionie, trzeba wykonać krótkie ekspozycje wyłapujące jasne gwiazdy, po czym nastawia się dłuższe ekspozycje oraz różne filtry celem wyciągnięcia detali samej mgławicy (gazy i pyły). Tak samo ze zdjęciem Plejad. Niemal wszystkie ładne zdjęcia nieba widziane dziś w Sieci to składanki z fałszywymi kolorami.

Te zdjęcia, które tu zamieszczam, wykonałem w obserwatorium
@Al_Ganonim: Widzę, że bardzo wszedłeś już w temat. Cholerka, niedaleko mnie jest obserwatorium UW (w Ostrowiku) ale tam dostęp jest zamknięty a wtyków nie mam by tam się wbić. Cóż, będę obserwował twoje "prace" :)
@LostHighway: Ostrowik jest zamknięty dla zwiedzających, jeśli dobrze pamiętam. Tylko jakieś wycieczki szkolne za specjalnym pozwoleniem tam się mogą dostać. No i jak są jakieś imprezy masowe, to otwierają obserwatorium na pokazy. Jakbyś wpadł do Warszawy, to co tydzień w CAMKu są takie wykłady popularnonaukowe: https://www.camk.edu.pl/pl/outreach/wyklady-popularne/