Wpis z mikrobloga

@foksio: To, że podwyżki są konieczne. Ile podwyżek było w ciągu ostatniej dekady, a o ile podrożało paliwo, koszty utrzymania taboru, wydatki na nowy tabor, itd.? Inna sprawa, że głupcy chyba zapomnieli, że brak podwyżek to albo ograniczenie kursów albo większe dotowanie z kasy miasta - czyli pieniędzy wszystkich mieszkańców.

Cholerni durnie myślą, że jak nie będą płacili za bilet 2,60 w kiosku tylko np. 2,00 złote to 60 groszy oszczędzają,
@foksio:

Gdyż w takiej Warszawie miasto dopłaca połowę kasy na komunikację. Ściąga ją od osób, którzy nawet z niej nie korzystają. To jest oczywiście złodziejstwo. Tak więc aby pokryć w 100% usługę z której korzystasz ceny powinny wzrosnąć dwukrotnie. Oczywiście lewaki nie są za tym, przecież każdy ma płacić za to, że ja jadę. :<
@Cineczeq: W Poznaniu cena biletów do niedawna była niezwykle niska(bilety ulgowe za 1 złoty!!! z dwa lata temu), biorąc pod uwagę nakłady na infrastrukturę, tabor itp., dopiero ostatnio się to zmienia i cena biletów zbliża się do realnej ceny. Tylko, że ci ćwierć intelektualiści-anarchiści nie są w stanie pojąć tak prostych zasad. Tylko więcej, więcej i taniej.
@Baron_Al_von_PuciPusia: a może to wynika również z tego że ztm w Poznaniu jest źle zarządzany? np. jeździ dużo prawie pustych autobusów, linie o praktycznie tej samej trasie jeżdżą kilka minut po sobie, jest za mało kontroli biletów i nie łapie się regularnych gapowiczów (tak jest w kzk-gopie na śląsku przynajmniej, a w zarządzie siedzą prezydenci miast i ich koleżkowie i dostają za to niezłe sumki).

@Cineczeq: w Poznaniu też dopłaca(nie
@foksio: Komunikacja miejska w Poznaniu jest jedną z lepszych w Polsce. Oczywiście, że zarządzanie można poprawić bo ZTM zaliczył niejedną wpadkę. Jednak nie ma innej opcji jak podwyżka cen biletów. Zobacz ile w Poznaniu jest inwestycji w infrastrukturę czy tabor.

Przez lata ceny biletów rosły nieznacznie albo wcale. Więc nie można się burzyć, że teraz rosną. Rosną bo muszą się kiedyś zbliżyć do realnej wartości.
@foksio: Mylisz się. To, że spółka jest państwowa nie oznacza, że trzeba do niej dopłacać (przykłądy np. KGHM). Według Twojej logiki komunikacja jest państwową spółką, więc mają prawo do dodatkowego zabierania czyiś pieniędzy na usługę z której nie korzystają. Może dojść tej lewicy jednak. :P

@Baron_Al_von_PuciPusia: Anarchistów w to nie mieszaj. :<
@Cineczeq: gdzie napisałem, że państwowa spółka ma prawo do dodatkowego zabierania czyiś pieniędzy? tfu.Wręcz odwrotnie, ale skoro już zabiera się tym ludziom niezależnie czy chcą, to mają prawo wtrynić w to swój nos bo to czy chcą, nie chcą kasa z ich pracy.

@Baron_Al_von_PuciPusia: nie wiem jak jest w Poznaniu ale ostatnio w GOPie też były podwyżki cen biletów. Pamiętam jak jeździłem codziennie tramwajem do szkoły: 3 lata gimnazjum i
@foksio: Sprawa jest taka, że nawet przy idealnie działającej komunikacji podwyżki są konieczne. Bo inflacja, bo ceny paliwa znacząco rosną, bo inwestycje. I albo na pokrycie tych kosztów zwiększy się wydatki budżetowe i będą stanowiły coraz większy procent zysków MPK albo podwyższy się ceny biletów i wtedy wydatki budżetowe i wpływy z biletów mogą pozostać na równym poziomie. Paliwa, nowych autobusów czy linii tramwajowych nie wyczarujesz.

Dodaj do tego, że miejskie
@Baron_Al_von_PuciPusia: no właśnie wytłumacz im :) Może masz racje, że podwyżki są konieczne, ale mnie nie dziwi reakcja tych ludzi. Człowiek ciśnie się w tych autobusach, dużo nie zarabia a podatki płaci z tego też niemałe i z portfela mu ciężko zarobiona forsa ucieka, a tu jeszcze więcej za bilety musi płacić.
@foksio: Tylko, że do nich nie docierają racjonalne argumenty. Zobacz tylko ile odbyło się i ile kosztowały ostatnie inwestycje:

http://www.ztm.poznan.pl/inwestycje/odnowa-infrastruktury-euro-2012/

http://www.ztm.poznan.pl/inwestycje/zako-czone/franowo/

http://www.ztm.poznan.pl/inwestycje/przed-u-enie-pst/

http://www.mpk.poznan.pl/historia-przetargu/1996-dostawa-solarisow-tramino-dla-poznania-zakonczona

http://www.mpk.poznan.pl/inwestycje/102-ue-zakup-75-autobusow-solaris-urbino/1841-flota-autobusowa-wciaz-sie-wzbogaca

I wiele innych. Oczywiście prawie wszystkie inwestycje są częściowo finansowane pieniędzmi z UE.

Oni natomiast widzą tylko dno własnego portfela. Nie spoglądają na całokształt. Dlatego uważam to za idiotyczne.