Wpis z mikrobloga

#gamedev #gry

Miałem napisać info wczoraj ale kompletnie zapomniałem. Na razie częstotliwość wpisów jest mała ale z czasem pewnie się zwiększy, znacznę wrzucać więcej szczegółów i technicznych pierdołek, obecnie nie mam czym się dzielić ponieważ nic spektakularnego jeszcze nie zrobiłem, ale do rzeczy.

Co udało mi się zrobić przez ostatni tydzień? Niestety niewiele, brakuje mi czasu choć minimum godzinkę dziennie starałem się przeznaczać na pracę z kodem i poszerzanie wiedzy. Porobiłem także ogólny zarys mojej docelowej gry, trochę grafik, wygląd menusów, logo itp., ale o tym za chwilę.

Przez większość czasu jednak analizowałem kod przykładowej gry stworzonej w libgdx, klona Doodle Jumpa, trochę pobawiłem się zmiennymi, klasami, popatrzyłem jak to wszystko wygląda i już od następnego tygodnia zacznę chyba powoli pisać na podstawie poradników i tego typu dem, własną produkcję.

A czym ona dokładnie będzie? Obiecałem w poprzednim wpisie że napiszę o niej coś więcej, więc już wyjaśniam. Kojarzycie może gry typu "endless runner" gdzie przemierzamy postacią nieskończenie długi poziom, gdzie celem jest uzyskanie jak najlepszego dystansu/wyniku? Na przykład Temple run lub chociażby flappy bird. Mniej więcej coś takiego chodzi mi po głowie, wiem że to dość oklepany gatunek ale zawsze tego typu gry bardzo mi się pdobały i chciałbym coś takiego stworzyć, mam kilka pomysłów na urozmaicenie rozgrywki.

Widzę w niej także kilka ciekawych problemów które będę musiał rozwiązać, otóż po pierwsze teoretycznie grać będzie można w nieskończoność więc gra będzie musiała na bieżąco generować poziom, a także usuwać wszelkie jego elementy które już minęliśmy. Jak to zrobić nie wiem, ale na pewno się dowiem.

Następnie chciałbym dodać jakieś elementy fizyki, kolizje z niszczącymi się przeszkodami/ przeciwnikami. Użyć mogę biblioteki Box2D choć nic o niej jeszcze nie wiem.

Oraz kilka innych rzeczy w punktach:

-system ulepszeń bohatera, zwiększanie prędkości, siły, jakieś dodatkowe zdolności itp.

-obsługa wielu rozdzielczości i proporcji ekranów, choć tutaj mam nadzieję że zadba o to sam libGDX.

-integracja gry z usługą Google Games, trofea, achivementy, może jakieś reklamy, facebooki itp.

-możliwość łatwego dodawania kolejnych języków, tak aby już po premierze przetłumaczyć grę na kilka języków i szybka aktualizacja gry.

-losowe generowanie przeszkód i zwiększanie poziomu trudności wraz z przebytą odległością, różne przeszkody na różnych odległościach.

Nie wiem czy wszystko dam radę zrobić ale myślę że powoli, krok po kroku będę sobie nad tym pracował. Dzisiejszy wpis dość długi i nudny, jeżeli dotarłeś do tego miejsca i nadal masz chęć obserwować moje postępy to bardzo się cieszę :) i obiecuję że niedługo zacznę wrzucać coś ciekawszego, więcej screenów, gifów i materiałów z produkcji. Do następnego!

---------------------------------------------------------------------------

Do końca roku pozostało 136 dni.

Jeżeli nie wiesz o co chodzi, zajrzyj do pierwszego wpisu relacji KLIK Aby śledzić na bieżąco moje postępy zapraszam do obserwowania tagu: #odzeradogamedevelopera
  • 8
@megamas: No właśnie się boję że zacznę robić grę w unity, będę na finiszu i nagle okaże się że nie mogę czegoś zrobić, dodać w darmowej wersji i cały projekt jebnie :/ na razie zostanę przy libGDX, jak mi nie będzie szło to pomyśle nad czymś innym :s

@velotri: No jednak wolałbym nie, skoro docelowo chciałbym coś na grze zarobić np. na rekalamch, korzystanie z skradzionego oprogramowania byłoby hmm.. niemoralne?
@TadeuszSynZygmunta: Grę z Twojego opisu w Unity zrobisz bez problemów. Spokojnie podepniesz Google Play Games (achievementy, ranking, multiplayer), facebooka, twittera i np. AdMoba.

Dopiero w przyszłości, gdy zarobisz w jednym roku więcej niż $100 000, będziesz musiał kupić licencję Pro, ale wtedy wydanie 1500 dolarów nie będzie dla Ciebie problemem ( ͡ ͜ʖ ͡)

Jeżeli zależy Ci na szybkim wydaniu gry, polecam Unity.