Wpis z mikrobloga

@Wyrewolwerowanyrewolwer: Proszę

std::vector wektor; // to jest jeden obiekt klasy std::vector o nazwie wektor

std::vector wektory[10]; // to jest tablica dziesięciu obiektów klasy std::vector

wektory[0].push_back(10); // wrzucam wartość 10 do wektora który w tablicy wektorów znajduje się pod indeksem 0

wektory[5].push_back(20); // wrzucam wartość 5 do wektora który w tablicy wektorów znajduje się pod indeksem 5
@Wyrewolwerowanyrewolwer: To zadziała ale tylko w takiej konfiguracji

@zakowskijan72:

std::vector<


int
```**```
> wektor; // to jest jeden obiekt klasy std::vector o nazwie wektor
``````
std::vector**

int

**
 wektory; // to jest tablica dziesięciu obiektów klasy 


wektory.resize(6);


wektory[0].pushback(10); // wrzucam wartość 10 do wektora który w tablicy 


wektorów znajduje się pod indeksem 0


wektory[5].push
back(20); // wrzucam wartość 5 do wektora który w tablicy wektorów znajduje się pod indeksem 5

@sylwke3100:

std::vector<std::vector<int> wektory; // to jest tablica dziesięciu obiektów klasy


Zaryzykuję stwierdzenie, że to tak nie działa.

wektory[5].push_back(20); // wrzucam wartość 5 do wektora który w tablicy wektorów znajduje się pod indeksem 5


Wartość 20 do wektora, który w tablicy jest na miejscu szóstym.

Tak tylko mówię...
@sylwke3100:

1. W C/C++ indeksy 'lecą' od 0, tak więc jeżeli wektor będzie miał tylko jeden element to będzie od pod indeksem [0]

2. Nie musisz wrzucać wektora w wektor, wystarczy, że użyjesz starej, dobrej, prostej i zrozumiałej klasycznej 'statycznej' tablicy.

3. Skompiluj kod poniżej. Gwarantuję, że działa. (wrzucam w spojler żeby było dobre formatowanie)


#include


int main(void) {


std::vector wektory[10]; // to jest tablica dziesięciu obiektów klasy std::vector


wektory[0].pushback(10);