Wpis z mikrobloga

@m21d24: BTW trochę to głupie zmieniać łańcuch co 200-400 km. Rozumiem, że opony i hamulce zmieniasz co 50 km? Łańcuch powinno się zmieniać z całym napędem, bo nowy, niedopasowany łańcuch szybciej zużywa ci stare elementy reszty napędu.
@Razis: po smarowaniu zostaje względnie suchy i nie brudzi?

@MrTofu: kwestia jak jeździsz i gdzie jeździsz, ale dedukuję, że latasz na szosie :)

@Razis: zmieniam je od wymiany wolnobiegu, zaraz minie rok i nie czuję żeby było gorzej, a jest taka teoria, że wydłuża to żywotność
@m21d24: musisz na końcu przetrzeć łańcuch jakąś szmatką, wczoraj przekulałem 100 km i przed wyjazdem użyłem właśnie oleju silnikowego zamiast Finish Line i nie widzę dużej różnicy. Łańcuch też względnie czysty
@m21d24: w Castorama jest taki fajny "smar silikonowy" jak dobrze pamiętam i używam go do każdego łańcucha. Ale podziwiam Cię ze robisz wymianę co te 400 km... Łańcuch dobrze zadbany itp zrobi ci kilka tys km na sezon bez problemu, nie robiąc większych szkód
@m21d24: (#) Zależy od roweru, na MTB w suchych warunkach to i ze 150 km da radę przejechać, na szosie z 200-250, ale nie mierzę nigdy dokładnie dystansu od smarowania :P

Z tymi zmianami łańcucha to jest tak, że kupując kasetę kupuje się do niej 2-3 łańcuchy i zmienia między sobą co te 200-300 km przy okazji czyszczenia, kupujesz nowy łańcuch co 400 km? xD

Swoją drogą nowy łańcuch jest fabrycznie