Wpis z mikrobloga

Po czyszczeniu łańcucha jeździ mi się gorzej niż wcześniej xd ja to mam dwie lewe ręce do takich robót (,) ale chociaż siodełko przestało skrzypiec #rower
  • 13
  • Odpowiedz
@drogba90: A mi właśnie ostatnio zaczęło skrzypieć (wydaje mi się, że na styku ramy i sztycy), nawet przetarłem te elementy, bo myślałem, że pomoże. Jakieś tipy jak temu zaradzić?
Używałeś może jakiś past karbonowych do zwiększenia tarcia itp? Mam zarówno ramę jak i sztycę z aluminium, natomiast wyczytałem, że ludzie stosują tego typu pasty również przy aluminium.
  • Odpowiedz
  • 0
@pp93 szczerze to odkrecilem sztyce z siodelkiem, wszedzie gdzie się dalo kapnalem trochę najzwyklejszej oliwki którą moj ojciec pewnie z 20 lat temu z kołchozu swojego wyniósł i nie skrzypi. No i na rure tam gdzie rura jest schowana w ramię juz (nie wiem jak to się profesjonalnie nazywa xd) tez trochę tej oliwki wlalem
  • Odpowiedz
@drogba90: Panie, to co Ty dałeś na łańcuch? Może też jakąś oliwkę wyniesioną z zakładu przez ojca 20 lat temu? :)
Wyczyść dobrze jakimś odtłuszczaczem (np benzyną ekstrakcyjną), nałóż jakiś smar do łańcucha na same ogniwa, zetrzyj nadmiar szmatką i będzie git.
Kasetę i korbę też przetrzyj szmatką.
Zerknij sobie na yt, raczej nie jest to nic trudnego do ogarnięcia i nie zajmuje dużo czasu.
  • Odpowiedz
  • 0
@pp93 no i wydaje mi się że wszystko wyczyscilem porzadnie tylko zapomniałem korby wyczyscic xd więc praktycznie dalem dupy, wyczyscilem kasete,lancuch ale zapombialem korby xd
  • Odpowiedz
@drogba90:
Czekaj, czy Ty nasmarowałeś łańcuch rowerowy gęstym smarem do motocykli? ( _)
To nie dziwne, że się ciężko jeździ. Ten smar ani nie wszedł pod rolki, ani nie jest optymalnym środkiem (zbyt gęsty i lepki). Nasmaruj to prawidłową oliwką to będzie chodzić lepiej.
  • Odpowiedz
  • 0
@Aramil czemu ja dopiero teraz zauważyłem, ze to do MOTOCYKLI XDDDDD to juz 3 raz jak to zamówiłem. Ale jestem debilem. Polecisz jakis smar do lancucha ROWEROWEGO? 😀
  • Odpowiedz
@drogba90:
Dowolny, byle rowerowy. Osobiście jestem zadowolony z Finish Line. Jak jeździsz w każdej pogodzie to zielony spokojnie daje radę bez smarowania co pięć kilometrów.
  • Odpowiedz
@drogba90:
Tak.
Ale jak pisałem - dokładny typ ma znaczenie przy jeździ wyczynowej czy połykaniu tysięcy km w sezonie. Jakby nie było to bierz cokolwiek (tylko warto kierować się zasadą "byle nie najtańsze", aby uniknąć jakichś scamo-wynalazków).
  • Odpowiedz