Wpis z mikrobloga

Ta akcja z PKP Cargo jest mocno dziwna. Kiedy przyszły zyski, wzrastały przychody nagle masowe zwolnienia, restrukturyzacja. Druga największa kolejowa spółka cargo w UE ma problemy, nie przewiduje w najbliższej przyszłości wzrostu tego rynku. Ciekawe jest też, że w tym samym czasie licencję dostaje Ukrainan Cargo Railways Poland sp. z.o.o. zarządzane przez Mykhailo Plastuna z kapitałem zakladowym...... 5000zl. Kim jest Mykhailo? No jest to ciekawa osoba, na Ukrainie zdążył zasłynąć kilkoma skandalami.

https://warsawpoint.com/news/65461-mykhailo-plastun.html

Tu ukraińska wersja bardziej rozbudowana

https://m.antikor.com.ua/en/articles/709388-pomoshchnik_deputata_iz_opzh_rukovodit_mehdunarodnym_podrazdeleniem_ukrzaliznytsi_kto_takoj_mihail_plastun

Ciekawe że tym nie interesuje się CBA. Dla PKP nie widać szans na rozwój więc wprowadzamy cięcia, jednocześnie ukraińskie koleje cargo wchodzą do Polski. To jest zapotrzebowanie na takie usługi czy go nie ma?

#ukraina #polska #gospodarka #pkp
  • 13
  • Odpowiedz
antyukrainski? XD W jakim sensie?


@arkadi2020: Hurr durr wchodzi spółka ukraińska, a mamy spółkę polską. Ukraińcy przekupują rząd i wchodzą zniszczyć nasz klejnot w koronie, Balcerowicz 2.0, oligarchia, mają wojnę a chcą biznesy robić itd.

W prostym umyśle skojarzenie jest
  • Odpowiedz
  • 0
@PfefferWerfer: nie ma sensu wnikać w dalszą dyskusje. Drugiemu przewoźnikowi Cargo w Europie się nie opłaca i się zwija, w tym samym czasie ukraińskie koleje wchodzą na rynek który jest w spadku. Nie wiem czy ty się słyszysz. Teza o antyukrainskosci jest idiotyczna. Czyli Ukraińska strona antikor jest antyukrainska... Brak słów ale dobrze napisales:

w prostym umyśle skojarzenie jest automatyczne


Przynajmniej się do tego przyznajesz.
  • Odpowiedz
Drugiemu przewoźnikowi Cargo w Europie się nie opłaca i się zwija, w tym samym czasie ukraińskie koleje wchodzą na rynek który jest w spadku


@arkadi2020: Dla nich to nowy rynek i go eksplorują i podgryzają największego gracza, dla nas to już wysycony rynek na którym nie ma dalszych perspektyw rozwoju i dotychczasowi klienci rezygnują z przewozów niż je domawiają. A struktura organizacyjna jest przerośnięta i trudno ją zredukować w państwowym molochu, więc koszty mamy dużo większe niż nowi gracze startujący z dopasowanym taborem i infrastrukturą wynajmowaną w modelu pay-as-you-go (np. DB Schenker).

Nie wiem czy ty się słyszysz. Teza o antyukrainskosci jest
  • Odpowiedz
@arkadi2020 nie słuchaj tych przyglupow co widzą świat 0 1, dla mnie ta sprawa jest grubymi nićmi szyta a następny element będzie taki że ta ukraińska spółka wykupi za bezcen majątek upadającej pkp cargo i nagle się okaże że rynek przeżywa nowy boom, kto miał zarobić ten zarobił, myślę że nieźle łapówki szły lub nawet szantaż, niestety ale pokazuje to nieudolność polskich służb… to moja osobista opinia
  • Odpowiedz
@arkadi2020 nie myślałeś o by iu prawdziwym biznesmenem?
Znam firme co słabo im idzie, ale jak chcesz to wyrobią 10 baniek zysku. Po prostu wyprzedadzą majątek.

PKP Cargo wyprzedało np. lokomotywy (później je wynajmując) po to aby odchodzący zarząd miał zyski od których wypłacił sobie premie.
  • Odpowiedz
@KarmelowyJeremiasz:

PKP Cargo nie jest państwowe


Właścicielem 33% PKP Cargo jest PKP S.A., a PKP S.A. kontroluje w 100% skarb państwa. Jest to największy jednostkowy udziałowiec (większy niż np. 29% pakiet kontrolny w banku PKO BP który jest powszechnie uznawany za państwowy)
  • Odpowiedz