Wpis z mikrobloga

Co najlepiej się nada do sterowania przekaźnikami bezprzewodowo?
Chciałbym mieć przenośny niewielki panelik z przyciskami/przełącznikami, zasilany jakimś niewielkim akumulatorkiem za pomocą którego będę mógł sterować przekaźnikami (na niewielką odległość powiedzmy od kilkunastu centymetrów do max 10 metrów).
Myślałem nad dwoma arduino + takie cuś https://www.aliexpress.com/item/1005001700441473.html
Chętnie wysłucham innych propozycji
#elektronika #arduino #przekazniki #diy
  • 16
  • Odpowiedz
  • 0
@thomeq: @sorek @xyz_xyz ślicznie dziękuję, mogę prosić o jakiejś konkretne płytki? Jestem na tyle zielony że kod będę pisał z pomocą gpt. Z ciekawości czemu nie arduino? Z tego co widzę mają jakieś płytki z bt/wifi np.: https://store.arduino.cc/products/arduino-nano-rp2040-connect-with-headers
Po stronie panela chciałbym żeby płytka była jak najmniejsza bo nie mam tam zbyt dużo miejsca ale też jak na złość potrzebuje sporo przycisków..
  • Odpowiedz
  • 0
@terravar: jednokierunkowa wystarczy + wymiary płytki muszą być tycie tycie jak najniższa oraz max 23mm szeroka, na długość prawie dowoli (do 20cm)
  • Odpowiedz
@terravar bzdura, ESP32 nawet do 200 metrów potrafi działać po wifi :) A zawsze możesz moduł z external anteną wziąć i na IPEX do czegoś większego podpiąć.

@crazy88 ESP32 dev board, bierz bo to 2 rdzenie i bardzo przyszłościowe - świetnie się w tym pisze bo robisz sobie taski osobne i nie przejmujesz się używaniem delay() :)
  • Odpowiedz
Tylko ilość czasu i roboty nieadekwatna do efektu.


@terravar: prędkość zdecydowanie większa również :) ten moduł zawsze można do ESP32 dołożyć bo to nadal dużo lepszy mikroprocesor ;)
  • Odpowiedz