Wpis z mikrobloga

@Pan_Slon podobnie jak z Silicon od Apple, szybkie ale ograniczona liczba aplikacji i gier zrobi swoje. Póki autorzy oprogramowania nie przerzuca się na ARM to co ci po takim windowsie.
  • Odpowiedz
@Pan_Slon: nie no to jest nonsens żeby teraz firmy tworzyły duplikaty aplikacji na Windowsa i pod ARM i pod Intela, AMD, producenci procesorów będą musieli sobie dać po mordzie i coś ustalić
  • Odpowiedz
  • 1
nie no to jest nonsens żeby teraz firmy tworzyły duplikaty aplikacji na Windowsa i pod ARM i pod Intela


@xiv7: to nie bedzie problemem dla windows/arm tylko dla intel/amd i innych uzytkowników ;)
  • Odpowiedz
  • 0
@xiv7 Pod Androidem tworzy się aplikacje z bibliotekami natywnymi pod różne architektury procesora, więc i tutaj nie powinno być z tym problemu.
  • Odpowiedz
@Pan_Slon: Linux + ARM pracuje elegancko od dawna. Z resztą Windowsa 10 można uruchomić na Lumii 630XL i też działa przyzwoicie. Kwestia tego, że Qualcomm zrobił wydajny układ.
  • Odpowiedz
@xiv7 @markhausen: ten baldurs gate niby jest tłumaczony z x86 w locie na arm

Zwróćcie uwagę że to jest top of the top qualcomma i 10 lat pracy bezpośrednio z MSFT żeby to zoptymalizować. Trzeba by się porównywać z next gen intela. Jesli chodzi o npu to mocniejsze jest w iPhonie. Ale na pewno ten laptop namiesza szczególnie że w temat ma wejść nvidia i amd. Ale dalej to
  • Odpowiedz
@mp107: apki androidowe to chyba w wirtualnej maszynie Javy się odpalają , dzięki temu są takie mobilne. Imho zupełnie inne zagadnienie niż problem poratowalnosci aplikacji na Windows pomiędzy architekturami który tutaj jest
  • Odpowiedz
  • 0
@lukenzi Zgadza się. Jednak, niestety, nie każda aplikacja składa się tylko z łatwo przenośnego kodu Java - niektóre korzystają z bibliotek pisanych w językach bardziej kompilowanych pod określoną architekturę i wtedy trzeba tworzyć kilka "podwersji" aplikacji pod różne architektury procesora.

Przykład - aplikacja Instagram: https://www.apkmirror.com/apk/instagram/instagram-instagram/instagram-instagram-335-0-0-39-93-release/ Można tam zobaczyć wiele "podwersji" tej samej wersji aplikacji.

Są wersje pod różne architektury procesora i pod różne rozdzielczości ekranu - na szczęście Android ma to
  • Odpowiedz
@mp107: Ja to wszystko rozumiem, ale dalej dla mnie to jest odrebne zagadnienie. W Windowsie nie wystarczy przekompilowac WinAPI pod ARM'a i wszystko nagle zacznie smigac, bo tam wszystkie aplikacje standardowo uruchamiaja sie przeciez natywnie. Zatem analogia by byla taka, ze wszystkie apki w javie zadzialaja na javie pod Windowsa na ARMie. Wtedy port trzeba robic tylko JVM. Podobnie, a moze nawet bardziej trafnie, C#.

Poza tym Windows ma miec
  • Odpowiedz
  • 0
@lukenzi Słuszne uwagi.

Generalnie sprowadzają się one do tego, że lata podejścia typu "Windows to x86, ewentualnie przeważnie kompatybilne wstecznie x86_64" się "mszczą". Pożyjemy, zobaczymy. 🙂
  • Odpowiedz