✨️ Obserwuj #mirkoanonim Jak przebić 25k+ na obecnym rynku? Wiem, że takie stawki są możliwe, ale mam wrażenie, że nie jestem na dobrej drodze. W IT pracuję od 4 lat, prawie cały czas w 1 firmie konsultingowej. Firma płaci przeciętnie, zarabiam 100 zł/h i jest to blisko górnej granicy dla mida u mnie w firmie. Hajsy 25k+ to biorą u nas team leadowie/architekci. Dosłownie każdego roku robiłem zupełnie coś innego - zaczynałem jako analityk danych, potem data engineer na 2 projektach, od roku jako DevOps, wszędzie inny cloud. Potrafię się szybko uczyć, mam trochę certów, ale już mam dość tego, że zamiast specjalistą staję się "jack-of-all-trades" i nie miałem szansy się wgłębić w żaden stack. Chciałbym wiedzieć, w co powinienem pójść by w ciągu 2 lat móc się bić o takie stawki. Z góry dzięki. #programista15k #devops
@mirko_anonim: jesteś już devOpsem to jesteś na najlepszej drodze do dobrej kasy
Obecnie względem zarobków jest tak (od najlepszych): 1. Ekspert od AI/ML - 30-50k (a nawet 100k dla wymiatacz) 2. DevOPS, senior: 30-40k na luzie 3. Backend web, senior: 20-25k (team leader
✨️ Autor wpisu (OP): @Fattek: Wiem, ale przy obecnym rynku nigdy nie dostałem oferty na stole wyższej niż to co w tej firmie. Byłem na rozmowach o wyższe, ale zawsze coś wychodziło (wiadomo jak wygląda rynek od późnego 2022). Na LinkedInie dostawałem znacznie wyższe stawki w DM, ale nie spełniałem wymagań i rekruterzy mi tylko dupę zawracali.
@mirko_anonim: jest kilka opcji: 1. Nowa praca dla Johna lub Hansa 2. Zatrudnienie sie w dobrym korpo, cisniecie przez 2-3 lata i zdobycie pozycji co sie wiaze z podwyzkami 3. Overemployment
Sprzedawaj się jako senior. Dużo się rekrutuj. Bierz odpowiedzialność. Rozwiązuj problemy firmy, a next level to sam je znajduj.
Jack of all trades to jest dobra opcja: firmy potrzebują kolesia, który jak trzeba ogarnie Jenkinsa, jak trzeba k8s a jak trzeba coś innego. Kogoś kto zna wiele rzeczy i wie co chce zrobić a jak to już doczyta.