Wpis z mikrobloga

Zmieniam zwykły wyłącznik silnika trójfazowego na włącznik topikowy ze stycznikiem na przyciski start stop. Przewody fazowe od silnika i od skrzynki elektrycznej podłączyłem poprawnie bo po wciśnięciu ręcznie styku silnik pracuje poprawnie. Problem jest z tym że przyciski start stop nie działają bo stycznik nie zaskakuje, po kliknięciu strat silnik też się nie włącza. Kupiłem ten wyłącznik z allegro i myślę że problem jest z przewodami pomocniczymi i są one nie podłączone w poprawny sposób, ktoś wie jak to rozwiązać? Zdjęcie jak to aktualnie wygląda:

#elektronika #elektryka #majsterkowanie
MasterDulu - Zmieniam zwykły wyłącznik silnika trójfazowego na włącznik topikowy ze s...

źródło: 20240515_173214

Pobierz
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@MasterDulu: Na tym zdjeciu widze nic (a mam oulary zalozone :P)

Masz 1-3-5 2-4-6 czyli tory glowne. Masz 13-14 (styk NO)

Wszystko fajnie a grzie masz A1 A2? (sterowanie cewka stycznika)?

Podanie napiecia na A1 A2 powoduje zadzialanie stycznika a ja nie widze :)
  • Odpowiedz
A ten przycisk - start stop to astabilny (jak puscisz po wsisnieciu to odbija) czy bistabilny (jak wcisniesz i puscisz to "trzyma")?
  • Odpowiedz
@gorzki99 nooo, oki, skoro dostrzegłeś mój błąd czy tam literówkę to elegancko ;)
Zastanawiałem się czy będą fajerwerki gdy L1 i L3 na cewkę czy nie, ale poprostu mało widziałem.
A taki tam przycisk z 400, choć względem ziemi to jednak 230…ale mówię, mało jeszcze w życiu widziałem.
  • Odpowiedz