Wpis z mikrobloga

Logika laskowców jest taka, że CPK z dwoma pasami startowymi i możliwością obsługi początkowo ok. 34 mln pasażerów to megalomania i nieopłacalna inwestycja.

Jaka jest ich alternatywna propozycja? Budowa trzeciego pasa startowego na Okęciu co pozwoli zwiększyć możliwości obsługi pasażerów do 30 mln.

Jeśli ten plan się powiedzie Polska będzie miała jeden z najmniej efektywnych portów lotniczych. Średnio jeden pas będzie obsługiwał ok. 10 mln pasażerów. Wystarczy porównać to z takim Gatwick, które z jednym pasem obsługuje ok. 32-33 mln pasażerów rocznie. Ba, wielkie Heathrow obsługuje 62 mln pasażerów na dwóch pasach.

Portów lotniczych z trzema pasami na całym świecie jest nieco ponad 30. Są to głównie stare porty lotnicze w USA, gdzie z racji na brak studiów wiatrów i częste zmiany kierunku wiatrów, budowano kilka pasów tak, aby można było podejść do lądowania z każdej strony. Pozostałe to są największe porty lotnicze, jak Pekin, Kair czy Kuala Lumpur. Poza USA generalnie takich portów jest 12, z czego w Europie dwa: Amsterdam i Stambuł. Warszawa będzie trzecia.

Czy to nie jest megalomania?

#cpk #polska #polityka
  • 7
  • Odpowiedz
@marcelus: jest. Przypominam, że Donald zbudował kawałek obwodnicy Warszawy za taką kasę, że chiński maglev w Szanghaju, tak też w mieście, budowany przez Niemców wyszedł taniej XD.
  • Odpowiedz
Jaka jest ich alternatywna propozycja? Budowa trzeciego pasa startowego na Okęciu co pozwoli zwiększyć możliwości obsługi pasażerów do 30 mln.


@marcelus: a gdzie jest mowa o tym, że do obsługi 30 mln pasażerów potrzebna jest/planowana jest nowa droga startowa?
  • Odpowiedz