Wpis z mikrobloga

#pkobp Jakie rozwiązanie proponuje bank na wypadek utraty/zgubienia urządzenia do którego przypisana jest aplikacja skoro przy instalacji aplikacji ipko na nowym urządzeniu czy próbie logowania przez stronę banku trzeba dodać nowe urządzenie do zaufanych na starym? Mam rozumieć, że osoba która np: zgubiła smartfona zagranicą (w którym była również karta Sim z numerem przypisanym do konta) zostaje bez możliwości dostępu do bankowości elektronicznej?
  • 5
  • Odpowiedz
@przegrywNL Czasem jest weryfikacja danych osobowych przez telefon (np. nazwisko panieńskie matki) do niektórych operacji jako uwierzytelnienie, o ile nie ma ustalonego hasła/ kodu, ale nie widzę możliwości autoryzowania apki, bo nie spełnia to wymogów PSD2 obowiązujących w EU (dostęp do systemu w formie elektronicznej). Od biedy mohliby przesłać kod uwierzytelniający SMS, ale nie sądzę że jakikolwiek bank w PL ma to w taki sposób zaimplementowane.
  • Odpowiedz
  • 0
@PetalMind: A jeżeli ktoś zgubi urządzenie zagranicą? Wcześniej po utracie urządzenia z zainstalowaną aplikacją wystarczyło wejść na stronę banku z dowolnego urządzenia i stamtąd się zalogować. Po co odsyła do aplikacji jeżeli ktoś zna swój numer klienta i hasło do konta? Nikt nie powinien być uzależniony od jednego smartfona w kwestii dostępu do własnych środków.
  • Odpowiedz
  • 0
@EkspertPKO: Posiadam narzędzie autoryzacyjne w postaci aktywnej karty kodów. Dlaczego nie mogę go wykorzystać jak dawniej logując się na stronie z dowolnego miejsca tylko jestem „zakładnikiem” jednego urządzenia?
  • Odpowiedz