ZSRR otrzymał w ramach Lend-Lease 622,1 tys. ton szyn kolejowych – 56,5% swojej produkcji, 1900 lokomotyw – 2,4 razy więcej niż wyprodukowano w ZSRR w latach wojny i 11075 wagonów – 10,2 razy więcej.
W tym sposobem Lend-Lease stało się podstawą całej logistyki Armii Czerwonej.
@Pokojowa: Sowietom nic tak się nie udało w pierwszych miesiącach Barbarossy jak przerzut ludzi, sprzętu i fabryk pociągami właśnie. Ewakuacja wszystkiego w jedną stronę i dowóz zaopatrzenia i wojsk w drugą szło jak na standardy ZSRR wybitnie dobrze. A to było jeszcze przed Lend-Lease.
@pieczony_szczur_z_ogniska: To prawda, ale Sowieci stracili ogromną bazę mobilizacyjną, produkcyjną i nie zdążyli przenieść wszystkiego.
Udało im się przenieść większość zakładów ze wschodniej Ukrainy, bo Niemcy zajęli te terytoria dopiero rok później - Sowieci mieli aż za dużo czasu, żeby temat #!$%@?ć. Ale w zasadzie wszystko od Leningradu, przez Białoruś, aż do Charkowa - zostało zaorane.
W tym sposobem Lend-Lease stało się podstawą całej logistyki Armii Czerwonej.
#ukraina #wojma #ciekawostkihistoryczne
#historia #rosja #historiajednejfotografii
Udało im się przenieść większość zakładów ze wschodniej Ukrainy, bo Niemcy zajęli te terytoria dopiero rok później - Sowieci mieli aż za dużo czasu, żeby temat #!$%@?ć. Ale w zasadzie wszystko od Leningradu, przez Białoruś, aż do Charkowa - zostało zaorane.