Wpis z mikrobloga

Obydwa sterowce zostały wybudowane przez Goodyear Airdock w Springfield Township, przez doświadczonych niemieckich inżynierów pod kierownictwem Karla Arnsteina. Obydwa sterowce były wypełnione helem, który był mniej łatwopalny, lecz droższy niż wodór.
Napędzało je 8 silników Maybach VL II o mocy 560 km.
Były one ponad to uzbrojone w 8 karabinów maszynowych Browning .30 cal.
Posiadały one hangar mogący pomieścić 5 samolotów.
8 sierpnia 1931 wszedł do służby Akron, natomiast 23 czerwca 1933 Macon,.
Były one wykorzystywane w manewrach rozpoznawczych, w czym sprawdziły i pokazały swoją wartość pomimo kilku problemów które napotkały,

#corvusfrugilaguscontent2
Corvus_Frugilagus - Obydwa sterowce zostały wybudowane przez Goodyear Airdock w Sprin...

źródło: mhistoric1_lg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
@Przypadkowy: Uuuu, kolego. Sterowiec jest wprawdzie dużo droższy w budowie, ale spala tule, ile autobus. Helikopter pali więcej niż Snoop Dogg. 10 lat temu pytałem w aeroklubie, przy ówczesnych cenach paliw to było 1500 PLN za godzinę.
Przewagą helikoptera jest manewrowość i udźwig.
  • Odpowiedz
Masz rację, dlatego do celów rozrywkowych, turystycznych, laecisz sobie balonem. Do celów użytkowych, by przemieścić się, wybierasz helikopter. Nie ma za bardzo tu miejsca na sterowce, przynajmniej taka jest opinia wykopowego eksperta od lotnictwa takiego jak ja. ;)
  • Odpowiedz