Wpis z mikrobloga

mireczki, potrzebuję waszej porady, ogłoszeń cała masa a ja trochę zielony, będę szykował się prawdopodobnie do zmiany auta i nie wiem za czym się rozglądać, auto w większości jeżdżone po mieście, raz na dwa tygodnie trasa 100km, raz na miesiąc 400km po ekspresówce, budżet 30k na auto, nie licząc serwisu 0, główne wymagania:

- benzyna / benzyna + LPG
- nadwozie kompakt czyli coś pokroju focusa, giulietty, audi a3
- napęd na przód
- skrzynia w sumie obojętnie, raczej manual bo automat w tym budżecie pewnie przyniesie więcej wydatków niż da radości z jazdy
- moc myślę, że 120KM+, nie szukam bolidu do wyścigów spod świateł, ale jednak chciałbym mieć z tyłu głowy pewność, że jak chcę wykonać manewr wyprzedzania do wciskam gaz i zrobię to bez stresu a nie, że potrzebuję pasa startowego do napędzenia się
- rocznik 2010 w górę
- klima

z rzeczy które fajnie gdyby były, ale nie jest to must have

- w miarę przestronny żeby udało się zmieścić dwa rowery po zdemontowaniu przednich kół
- tempomat
- światła do jazdy dziennej
- czujniki parkowania P+T
#samochody
  • 17
@Vegetable_Broccoli_2: Jeśli chodzi o kompakty o takiej mocy do gazu to: Bravo/Delta/Gulietta z 1.4 T-jet lub Megane z 2.0T. Jeśli chcesz hatchbacka to najprzestronniejsza z nich jest Delta, bo ma 4,5m długości- prawie tyle co niektóre kombiaki, a jak kombi to tylko Meganka występuje w tym nadwoziu ;)
@Kaajus: mam aktualnie giuliette, ale 1.4MA 170KM i o ile auto całościowo bardzo spoko, o tyle silnikowo jest kapryśne jak cholera i dlatego myślę o zmianie, wcześniej miałem Bravo 1.4 T-Jet 150KM i bardzo miło je wspominam, ale jednak w porównaniu do Giulietty brakuje mu trochę, miał bardziej twardszy zawias, był głośniejszy, reflektory H1 tam to nieporozumienie, w nocy nie świeciły praktycznie nic, klima chłodzić chłodziła, ale strasznie słabo w porównaniu
@Vegetable_Broccoli_2: ja bym się nie pchał w LPG, wejdzie embargo na lpg z Rosji i cena wywali w kosmos. Oszczędność z jeżdżenia zniknie. Butla w bagażniku będzie tylko wkurzać, a i silnik pewnie gorzej znosi lpg niż paliwo, żeby nie było sam mam auto w gazie ale z 2019 roku i warto było. Jednak przy obecnej sytuacji bym się nie zdecydował.
@Kaajus: ta przestronność to też jest jako dodatkowy plus a nie obowiązek, zdaje sobie sprawę, że ciężko o takiego kompakta, przeglądając otomoto zauważyłem, że sporo egzemplarzy Astry J jest, wizualnie jest spoko, kiedyś miałem okazję przejechać się autem znajomej 1.6 180KM i przyjemnie się tym jeździło, co sądzisz o tym aucie (niekoniecznie w tej wersji silnikowej bo kojarzę, że są też słabsze warianty) ? wiem jedynie, że z minusów siedzi tam
@Vegetable_Broccoli_2 po którymś roku Opel poprawił tą skrzynie i nie sprawiała już takich problemów musiałbyś pogooglac od którego to było roku;) z Astra J nie miałem do czynienia, jeździłem tylko nowszą K, ale J-tka to auto raczej z tych trwałych, jedynie kojarzę że było zauważalnie cięższe od pozostałych kompaktów więc i mocy trochę więcej potrzebuje do dynamicznego napędzenia tej masy
@Vegetable_Broccoli_2: Szukaj Focusa albo Astry benzynowej. Gaz możesz założyć, ale sobie policz kiedy się zwróci. Focus się świetnie prowadzi, Astra już gorzej, ale to i tak przyzwoite auto.

Audi zostaw młodym sebkom. Trudno będzie znaleźć coś zadbanego, bez cofanego licznika i zajechanego silnika. Auta takie jak Mitsubishi lepiej omijać, bo serwis droższy, ale za to wykonanie wnętrza marne i ryzyko wystąpienia korozji wyższe. Skoda? No z wolnossącym silnikiem to ma sens,
Skody w kombi są mega praktyczne, w miarę tanie i robią robotę.


@EnderWiggin: ale ja się z tobą zgadzam, bardzo dobre samochody. Stosunek ceny do jakości wykonania ciężki do przebicia. Puszczasz hafta jak ja zobaczysz, a potem już bezpiecznie i komfortowo jedziesz do celu.