Wpis z mikrobloga

Jestem zawiedziony pozwem Lidla do sądu przeciwko Biedronce i chyba końcem wojny tych sieci. Miałem nadzieję, że się to rozwinie i np. Lidl wypuści grę mobilną "Tor przeszkód: symulator zakupów w Biedronce", a Biedronka będzie robić konkursy fotograficzne na zdjęcia najwyższych cen w Lidlu. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Wyobrażam sobie spoty Lidla, w których klienci rozmawiają przy kasie "Co się pani stało, ze ma pani nóżkę w gipsie?". Ona odpowiada "robiłam w Biedronce zakupy i wyje^^am się o paletę i teraz na zakupy to tylko do Lidla". Trochę kreatywności drodzy marketingowcy. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#biedronka #lidl #afera #marketing #reklama
  • 6
  • Odpowiedz
@pierwszynawenus: W marketingu biedronki pewnie też zaskoczeni, chcieli pośmieszkować a tu ich nagle prawdziwe życie, odpowiedzialność i dojrzałość w ryj strzeliły nagle. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Chyba nikt poważny nie spodziewał się innej reakcji Lidla.
  • Odpowiedz
@hoodoovoodoo: Ja byłem przekonany, że działają w komitywie. Na zasadzie: albo popierasz jedno, albo drugie tak, by przemilczeć pozostałą konkurencję. Okazało się jednak inaczej ¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
@Zoonekro: W moim bąblu to raczej odwiedzający rzeczywistą konkurencję L/B, czyli Auchan, Leclerc, Carrefour, pewnie poza moim regionem jeszcze kilka - są zdecydowanie przeciwko obu tym marketom i i tak nie wrócą dla zasady. Mowa o zakupach codziennych, chleb-ser-szynka, oczywiście, a nie "wpadnę zobaczyć co mają".

Inna kwestia, że w świecie marketingu to teraz bardzo gorąca kwestia i duży test dla obecnego prezesa UOKiKu, który dotąd nie doczekał się następcy po
  • Odpowiedz
@Zoonekro: Myślę, że Biedronka zaczęła zaczepiać Lidla i Lidl nie pozostał dłużny. Miałem takie wrażenie, bo na początku trzymali się mniej więcej zasad reklamy porównawczej i podawali źródła swoich twierdzeń (dopiero później to ewoluowało). Następnie obie sieci doszły do wniosku, że to je wzmacnia kosztem innych. No ale Biedronka przegięła ostatnio szczególnie tym hasłem, że od 2002 roku jest tańsza od Lidla, na co dowodów żadnych nie ma. Nie zaskakuje pozew
  • Odpowiedz
@Zoonekro: @hoodoovoodoo Z polskich kampanii przypomina mi to chyba tylko wojnę Play ze wszystkimi i gdy ci inni nawet w reklamach mówili, że do Play mają drożej. No ale tamto było oczywiście zrealizowane w dużo lepszym stylu, jak chyba wszystko w polskim marketingu w tamtych czasach. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
pierwszynawenus - @Zoonekro: @hoodoovoodoo Z polskich kampanii przypomina mi to chyba...
  • Odpowiedz