Wpis z mikrobloga

mirasy, znacie jakąś stronę gdzie jest jakoś przystępnie napisane jak zrobić "chodzenie" ludkiem w grze 2d? i przy okazji wołam @rezoner gdyż być może będzie znał odpowiedź na moje pytanie ;-) (tak wciąż się bawię z twoim tutkiem i myślę jak go kreatywnie przerobić ;-)) co prawda jest to w zasadzie matma z gimnazjum (która za tym stoi) ale jednak co innego teoria co innego praktyka #programowanie #tworzeniegier
  • 4
@kuhar: no chciałbym zrobić tak żeby (na razie może być prosto) prawo -lewo obrót ludka, i prosto- do tyłu sobie ide (oczywiście uwzględniając obrót), tam na tym frameworku rezonera jest tak nawet że zwraca mi hero.direction- wartość obrotu oraz x, y położenie ludka tylko nie bardzo wiem jak to scalić, hero.direction to kąt obrotu, gdzie maks. wartość równa się 2pi
@b0lec przystosowując trochę wypowiedź @deekox do mojej architektury - jeżeli z niej korzystasz:

this.x += Math.cos(this.direction) * this.speed * delta;

this.y += Math.sin(this.direction) * this.speed * delta;

Dajesz to w onstep(delta) - jak masz deltę w milisekundach to podziel ją przez 1000

Jak chcesz iść do tyłu to dajesz tylko ujemny speed.

Strafe robisz korzystając z tego samego wzoru tylko karzesz mu iść o 1/2 PI radiana w lewo/prawo czyli np

(this.direction