Mirki, chciałbym bezpiecznie naładować akumulator AGM 200Ah z instalacji samochodowej jednoczesnie separując go od akumulatora przeznaczonego do rozruchu silnika. Coś w rodaju stworzenia sobie banku energii do wykorzystania na postoju. Zastanawiam się czy mógłbym użyć takiego regulatora solarnego 20A i jako źródła zamiast paneli podłączyć się pod instalację pracującego na postoju samochodu..? (wymagałoby to pewnie jakiegoś przekaźnika uruchamianego po przekręceniu stacyjki)
Nie wiem co ten akumulator ma zasilać. Jeżeli coś dodatkowego na postoju co nie jest dalej wpięte w instalację elektryczną samochodu to wystarczy zabezpieczenie przed prądem wstecznym (ładujesz się z instalacji samochodowej). Powinieneś do tego dorzucić przekaźnik który włączy obwód ładowania (z tym zabezpieczeniem) tylko wtedy kiedy silnik już pracuje... najprościej byłoby sterować go z przekaźnika 12VDC z timerem np.: 60sek uruchamianym z
@RobBobb: wiesz co, tu bardziej chodzi o to, że zwykły akumulator z płynnym elektrolitem znosi dość dużo, ale AGMy należy ładować jakoś bardziej inteligentnie i boję się, że generalnie wpięcie go w układ, gdzie akumulator rozruchowy będzie podawał temu akumulatorowi AGM prądu ile się da tak długo aż się potencjały nie wyrównają i jeszcze do tego dojdzie alternator może mi tego AGMa po prostu uszkodzić. Dlatego szukam jakby ładowarki do akumulatora
Gibała wziął psa na scene i zaczął go całować xDD Ktoś z publiczności "żone byś pocałował" i wtedy dopiero podszedl do niej (to ta po prawej na screenie)
#elektronika #akumulator
A jakiś pomysł jak to ogarnąć, żeby z instalacji samochodowej w bezpieczny sposób naładować AGMa..?
Może przetwornica step up? I wtedy taki regulator
https://pl.aliexpress.com/item/1005005045871143.html?spm=a2g0o.productlist.main.55.32112d62Fye5IQ&algo_pvid=ea8b7f61-9f96-44e1-8a39-126856734604&algo_exp_id=ea8b7f61-9f96-44e1-8a39-126856734604-27&pdp_npi=4%40dis%21PLN%2132.55%2132.87%21%21%217.96%218.04%21%40211b600e17092739630237950ec50c%2112000037424662955%21sea%21PL%211717956939%21&curPageLogUid=LA1r9dGVM09u&utparam-url=scene%3Asearch%7Cquery_from%3A
Nie wiem co ten akumulator ma zasilać. Jeżeli coś dodatkowego na postoju co nie jest dalej wpięte w instalację elektryczną samochodu to wystarczy zabezpieczenie przed prądem wstecznym (ładujesz się z instalacji samochodowej).
Powinieneś do tego dorzucić przekaźnik który włączy obwód ładowania (z tym zabezpieczeniem) tylko wtedy kiedy silnik już pracuje... najprościej byłoby sterować go z przekaźnika 12VDC z timerem np.: 60sek uruchamianym z