Gaijin Entertainment posiada dwa patenty, które mogą być powiązane z EOMM (Engagement Optimized Matchmaking):
1. System i metoda dobierania graczy w grach wieloosobowych (patent nr US9743406)
Ten patent opisuje system matchmakingu, który bierze pod uwagę różne czynniki, takie jak umiejętności graczy, preferencje i czas oczekiwania, aby stworzyć zrównoważone drużyny. System może również brać pod uwagę czynniki psychologiczne, takie jak poziom frustracji graczy, aby zapewnić im bardziej satysfakcjonujące doświadczenie.
2. System i metoda dobierania graczy w grach wieloosobowych (patent nr US9858830)
Ten patent opisuje system matchmakingu, który wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego do przewidywania, jak gracze będą ze sobą rywalizować. System może następnie wykorzystać te przewidywania do stworzenia drużyn, które są bardziej wyrównane pod względem umiejętności i mają większe szanse na stworzenie ekscytującej rozgrywki.
Należy zauważyć, że te patenty nie określają wyraźnie, że są przeznaczone do EOMM. Jednakże opisane w nich systemy są bardzo podobne do tego, jak EOMM jest powszechnie rozumiane.
tak sobie tylko czytam i szperam, jako ciekawostka
@pewniecham: Ja jakoś zrównoważenia nie zauważam. Wróciłem ostatnio do naziemnych i tu jest to szczególnie odczuwalne. Sporo bitew jednostronnych, gdzie któraś drużyna zwyczajnie przejeżdża sobie przez mapę. Trzy - cztery minuty i koniec. No, ale może to też była kwestia eventu, kiedy ludzie grają bardziej agresywnie.
"Gaijin Entertainment oficjalnie potwierdziło istnienie EOMM (Engagement Optimized Matchmaking) w War Thunder w poście na forum gry z dnia 29 lipca 2021 roku:
W poście tym przedstawiciele Gaijin Entertainment wyjaśnili, że EOMM to nowy system matchmakingu, który ma na celu tworzenie drużyn zapewniających bardziej angażującą rozgrywkę. System ten bierze pod uwagę różne czynniki, takie jak poziom umiejętności gracza, preferowany styl gry i typ pojazdu, aby stworzyć drużyny, które mają szansę na wyrównaną
@pewniecham: Ciekawe, nie słyszałem o tym. Grałem sporo w WoT, gdzie się zarzekają, że nie biorą pod uwagę poziomu graczy. Byłem też przekonany, że samo przyznanie się lub ujawnienie stosowania takiego systemu wywołałoby jakieś protesty czy może nawet bojkot.
@nowy121: No stary, w pewnym sensie tak. Jeżeli płacisz za konto premium które ma podwoić Twoje nagrody a system losujący utrudnia Ci ich uzyskanie zaniżając wyniki Twojej drużyny bo Ty w poprzednich grach byłeś proelokox to w pewnym sensie ruchają Cię w dupę. Wydaje mi się że "przeciętny" gracz za c---a tego nie zauważy, ponieważ jego wypadkowa WR i KD jest na poziomie gówna 1:1 i 50% WR. Problem się
@pewniecham: Wydaje mi się, że nie rozumiesz czym jest EOMM. Gayjin po prostu stworzył własny system matchmakingu na potrzeby gry i go opatentował, bo wiadomo, że korpo-deweloperzy każdą implementację uważają za unikatową i chcą mieć na nią wyłączność (np. kiedyś jeden as chciał uzyskać patent na apteczki w grach). Podany przez ciebie opis świadczy jedynie o tym, że deweloper wygaduje oklepane teksty jaki to ich system jest rozbudowany i wspaniały,
Gaijin Entertainment posiada dwa patenty, które mogą być powiązane z EOMM (Engagement Optimized Matchmaking):
1. System i metoda dobierania graczy w grach wieloosobowych (patent nr US9743406)
Ten patent opisuje system matchmakingu, który bierze pod uwagę różne czynniki, takie jak umiejętności graczy, preferencje i czas oczekiwania, aby stworzyć zrównoważone drużyny. System może również brać pod uwagę czynniki psychologiczne, takie jak poziom frustracji graczy, aby zapewnić im bardziej satysfakcjonujące doświadczenie.
2. System i metoda dobierania graczy w grach wieloosobowych (patent nr US9858830)
Ten patent opisuje system matchmakingu, który wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego do przewidywania, jak gracze będą ze sobą rywalizować. System może następnie wykorzystać te przewidywania do stworzenia drużyn, które są bardziej wyrównane pod względem umiejętności i mają większe szanse na stworzenie ekscytującej rozgrywki.
Należy zauważyć, że te patenty nie określają wyraźnie, że są przeznaczone do EOMM. Jednakże opisane w nich systemy są bardzo podobne do tego, jak EOMM jest powszechnie rozumiane.
tak sobie tylko czytam i szperam, jako ciekawostka
"Gaijin Entertainment oficjalnie potwierdziło istnienie EOMM (Engagement Optimized Matchmaking) w War Thunder w poście na forum gry z dnia 29 lipca 2021 roku:
W poście tym przedstawiciele Gaijin Entertainment wyjaśnili, że EOMM to nowy system matchmakingu, który ma na celu tworzenie drużyn zapewniających bardziej angażującą rozgrywkę. System ten bierze pod uwagę różne czynniki, takie jak poziom umiejętności gracza, preferowany styl gry i typ pojazdu, aby stworzyć drużyny, które mają szansę na wyrównaną
Wydaje mi się że "przeciętny" gracz za c---a tego nie zauważy, ponieważ jego wypadkowa WR i KD jest na poziomie gówna 1:1 i 50% WR. Problem się