Wpis z mikrobloga

@wstanczyk: nie budujmy CPK bo tor ma mieć mniejszy czy większy promień skrętu? To są rzeczy wtórne i następują po decyzji czy budować czy nie. Dlatego technologiczne kwestie nie są aż tak istotne a tej warstwie dyskusji.
nie budujmy CPK bo tor ma mieć mniejszy czy większy promień skrętu? To są rzeczy wtórne i następują po decyzji czy budować czy nie.


@Gonzzo: No trochę są częscią dyskusji, bo są częścią projektu zatwierdzaną na tym etapie. Ktoś włączył kolej do CPK, stanowi ona większość budżetu całej inwestycji, no to spychać tematu na bok nie można. No i takie szczegóły to finalnie poza miliardami złotych potencjalnie większy, lub mniejszy opór
@wstanczyk: ale to jest decyzja na poziomie czy pociąg me jechać 250 czy 300 km/h. Nie wiem czy zauważyłeś ale dyskusja jest na temat czy w ogóle ma jechać.
Przecież jeżeli ma ktoś pomysł na usprawnienie projektu nie jest negowany, a nawet jest czas żeby to i owo wprowadzić, zmienić.
le to jest decyzja na poziomie czy pociąg me jechać 250 czy 300 km/h. Nie wiem czy zauważyłeś ale dyskusja jest na temat czy w ogóle ma jechać.


@Gonzzo: No właśnie nie. Niektórzy próbują polaryzować tę dyskusję, przedstawiając zgłaszających uwagi do konkretnych elementów tego projektu, jako przeciwników tego projektu w ogóle. Zauważ też, że wszyscy rozmówcy zgadzają się, że jakaś forma inwestycji w kolej i lotnictwo jest konieczna. Nie zgadzają się
@wstanczyk: od conajmniej kilkunastu lat, przez czas panowania kilku rządów inna forma CPK się nie wykrystalizowała i nie doszła do tego etapu. To już o czymś świadczy.
@Gonzzo: No i to jest też przyznaję dobra przesłanka. Chociaż jak dla mnie nawet bardziej przekonujący był ten, że źródłem tego cargo i tak muszą być te połączenia międzynarodowe, które wiadomo, więcej ruchu miałyby z Warszawy. Pytanie jeszcze, czy faktycznie te połączenia i pasażerowie będą. Za to kwestia jakiegoś audytu tego (byle nie zbyt przeciągniętego) jak dla mnie i tak jest konieczna, choćby dla zamknięcia wątpliwości. Kwestia zaufania do poprzedniego rządu.