Wpis z mikrobloga

Czołem Mirki i Mirabelki ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Proszę doradźcie mi jedną rzecz. Mam codziennie kilka faktur, które muszę podzielić na poszczególne działy. Chciałbym to sobie uprościć i chciałbym zrobić plik w excelu, w którym podaję kwotę faktury i wylicza mi odpowiednie % na poszczególne działy.

Problem w tym, że w niektórych fakturach po wyliczeniu i zsumowaniu tych wyliczeń znika mi np 1 grosz i kwota wejściowa to np.: 11 221,22zł a po zsumowaniu tych wyliczonych procentów wychodzi 11 221,21zł. Niby niedużo ale chciałbym tego uniknąć.

W komórkach używam funkcji ZAOKR i ustawiam 2 miejsca po przecinku. Proszę poradźcie coś.

#excel, #informatyka
  • 9
wszelkie obliczenia finansowe wykonuje się na groszach, a nie złotówkach. W każdym banku masz saldo w groszach. I arytmetyka liczb całkowitych, dopiero przy podawaniu dzielisz przez 100.


@Rasteris: Cococo? Gdzie tak jest? W jakim systemie w jakim banku? Chętnie się dowiem. Pracowałem w dwóch więc zastanawiam się skąd te rewelacje.
  • 0
@kokosz887: Niestety albo ja coś źle robię albo operowanie na groszach też tu nie pomaga. Może podam przykład, mam fakturę dajmy na to na 11221,22 i muszę ją podzielić na 5 działów: D1 37%, D2 29%, D3 24%, D4 5% i D5 5% i wychodzą mi takie kwoty:

D1: 4151,85
D2: 3254,15
D3: 2693,09
D4: 561,06
D5: 561,06

I teraz po zsumowaniu tych pozycji wychodzi mi 11221,21, czyli "uciekł" mi gdzieś