Wpis z mikrobloga

Kupiłem sobie przed świętami na TimeStore.pl Orienta w automacie i po kilku dniach zauważyłem, że w ciągu doby potrafi się spóźnić o 30 minut, nawet więcej.

Kontakt ze sklepem utrudniony, Infolinia nie działa, trzeba odsyłać na Słowację...
Nie minęło 14 dni od zakupu, najchętniej bym go zwrócił bez podania przyczyny, ale już go rozpakowałem, zmniejszyłem bransoletę, ma już jakieś minimalne ślady użytkowania - co w tej sytuacji najlepiej zrobić?
W żaden serwis nie chce mi się bawić, najchętniej bym go odesłał, bo ewidentnie otrzymałem wadliwy egzemplarz...

#zegarki #zegarkiboners
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@bohlen: tyle że jak oddajesz na zwrot związany z zakupem zdalnym to nawet nie ma znaczenia ewentualna wada a moga cię obciążyć za utratę wartośći i ponosisz koszt przesyłki natomiast przy rękojmi to firma powinna ci zwrócić za wysyłkę tyle że mogą naprawić i pewnie to zrobią
  • Odpowiedz
  • 0
@bohlen: Czy ja wiem, czy wadliwy egzemplarz... Po prostu jest niezbyt dobrze wyregulowany i tyle. Ja bym jednak oddał na regulacje w ramach gwarancji (nie oddawał całkiem) do TimeStore, a jak Ci się nie chce w to bawić, to zanieś do jakiegoś dobrego zegarmistrza (tylko takiego, który robi coś więcej niż wymiana pasków i baterii) i on Ci to zrobi w dwie minuty, To jest naprawdę prosta robota, jak masz do tego sprzęt, jak oni.

A ŻADEN zegarek mechaniczny nigdy nie dorówna dokładnością zegarkowi kwarcowemu (nawet najtańszemu chińskiemu szmelcowi) i spóźnienia lub przyspieszenia są czymś normalnym. To zależy od naciągu sprężyny, wyważenia balansu i innych rzeczy, jak nawet temperatura zegarka. Nie istnieją urządzenia z doskonałą dokładnością. Zegarki w komputerach też się rozjeżdżają.
Producent zegarka powinien deklarować dokładność chodu, np. Seiko dla mechanizmu 7s26 deklaruje dokładność taką:

The 7S26 is around since 1996. This 21-jewel, 21,600 vph (vibrations per hour) movement has a 40-hour power reserve, with a daily accuracy of -20 to +49 seconds. No precision freak is going to be too happy about it; the later movements in this series are
  • Odpowiedz
@Del: to jest 30 minut, a nie sekund. Absolutnie niedopuszczalne. Rękojmia jest śliska, bo w pierwszej kolejności nie możesz żądać zwrotu kasy. Co do zwrotu, to masz pełne prawo. Kwestia pokrycia kosztów wysyłki i ewentualnie pomniejszona kwota zwrotu za obniżenie wartości towaru. W każdym razie prawie całą kwotę możesz odzyskać. W kwestii regulacji y zegarmistrza, to może być różnie. U mnie w mieście został już tylko 1, który to robi.
  • Odpowiedz
  • 2
@bohlen: Sorry mireczku, ale przeczytałem źle, że Ci o 30 sekund późni, podczas gdy Ty napisałeś o 30 minutach. Koledzy mądrze piszą.
  • Odpowiedz
  • 2
@Del: @Arachnos83: dzięki, najpewniej tak właśnie zrobię, że po prostu odeślę.
Myślicie, że przed odesłaniem powinienem przywrócić bransoletę do oryginalnego rozmiaru?
  • Odpowiedz
  • 0
@mr03 dostałem go w piątek przed świętami, byłem zajęty świętami ale jeszcze przed nowym rokiem się zorientowałem. Nic nadzwyczajnego z nim nie robiłem, nie wiem jak miałbym to zrobić
  • Odpowiedz