Wpis z mikrobloga

Ale się wczoraj zdziwiłem. Mam u siebie na prowincji ten automat paczkowy Orlenu. Nie dojechały tutaj jeszcze żadne inne „paczkomaty” prócz dwóch z inPostu, ale nie spodziewałem się, że kolejny będzie Orlen. Już bym stawiał szybciej na jakichś wielkich zza granicy.
Orlen rzeczywiście tak przycisnął z tymi swoimi automatami na paczki, czy po prostu się trafiło jak ślepej kurze ziarno?

#orlen #orlenpaczka #olx #vinted
  • 10
@kaktus_z_ostrymi_kolcami: Orlen to nie jest firma stricte przewozowa przecież, tylko zrobili sobie biznes w sferze gdzie zwietrzyli pieniądz. Podobnie przecież z zakupem prasy czy planami stworzenia sieci polskich dyskontów. Nie popieram tego, bo spółki skarbu państwa powinny robić to do czego zostały stworzone i działać w sektorach newralgicznych z punktu widzenia bezpieczeństwa państwa, a nie bawić się w biznes tam gdzie wolny rynek doskonale sobie radzi. Co następne? Narodowe lumpeksy?

Wracając
@Ranmus: Państwo i tak mnie dyma na każdym kroku, to korzystając z Orlenu odzyskam po prostu kilka złotych. A inPost niech jeszcze wprowadzi w aplikacji kilka belek z informacjami o śladzie węglowym i razem ze swoim fatalnym podejściem do reklamacji i podbijaniem ceny sam się wyeliminuje. Niepaństwowa konkurencja również nie śpi i samych punktów DPD mam 3. Dwa z nich są otwarte od 6 - 22:30.
Ja i tak po cichu
@kaktus_z_ostrymi_kolcami: Łysa pała to łysa pała, wiadomka, ale dalej to w miarę sensowny prywaciarz, pomijając giełdowe aspekty (oraz czas sprzed paczkomatów gdzie agresywnie walczyli w przetargach z PP na obsługę wysyłek, gdzie potem w warzywniaku odbierałem przesyłki sądowe). Przyznam rację natomiast co do reliktu zwanego PP i tym, że DPD robi robotę. W ostatnich latach zrobili większe postępy niż Inpost, przynajmniej u mnie na rejonie. Masa punktów, automat, kurier sensowny, szybkość.
@Ranmus: Z tym DHL to myślałem, że u mnie są po prostu słabi, a to chyba jednak coś więcej. Tuż za Fedex na liście najgorszych kurierów jak dla mnie. A UPS to jakby nie istniał już wcale.

DPD to rzeczywiście poszło jak burza do przodu. Coraz częściej widuję też paczki w Dino (czy to czekające na odbiór czy nadane), a to właśnie z DPD się zbratali. I wyszło na to, że
Orlen to nie jest firma stricte przewozowa przecież, tylko zrobili sobie biznes w sferze gdzie zwietrzyli pieniądz.


@Ranmus: nie, po prostu to jest związane z przejęciami. Kolportera przejęli z Ruchem, a K-EX jako powiązanego niedobitka, którego próbował ratować GEIS. Orlen ma spore możliwości na tym polu za sprawą sporej ilości stacji.
Nie popieram tego, bo spółki skarbu państwa powinny robić to do czego zostały stworzone i działać w sektorach newralgicznych z punktu widzenia bezpieczeństwa państwa, a nie bawić się w biznes tam gdzie wolny rynek doskonale sobie radzi. Co następne? Narodowe lumpeksy


@Ranmus: jeżeli alternatywą są niemieckie lumpeksy, to wolę narodowe od ORLENu. I jakaś krajowa konkurencja dla InPostu jest jak najbardziej wskazana.