Wpis z mikrobloga

Chciałem z pomocą tego odbiornika przechwycić sygnał z takiego najprostszego pilota 433MHz. Na arduino z jakąś biblioteką udało mi się to zrobić, ale potrzebuje to podłączyć do małego attiny13 i chcę to w C napisać. Jestem zupełnie zielony jeżeli chodzi o transmisję radiową. Znajde gdzieś opis działania standardu jakimi posługują sie te piloty by napisać obsługę. A może i ktoś zna już gotową bibliotekę.
#arduino #avr #mikrokontrolery #elektronika
TwinksEnjoyer - Chciałem z pomocą tego odbiornika przechwycić sygnał z takiego najpro...

źródło: Zrzut ekranu z 2023-12-23 15-22-15

Pobierz
  • 12
  • Odpowiedz
@TwinksEnjoyer: RTL-SDR jest w stanie znaleźć gdzie (na jakiej częstotliwości) coś nadaje - widziałem tak np. komunikację od stacji pogodowej czy rejestratora mocy. Niestety nie siedzę w temacie na tyle by ci powiedzieć jak to zrobić konkretnie, bo w moim wypadku to są bardzo krótkie transmisje co np. 48 sekund.
  • Odpowiedz
  • 1
@TwinksEnjoyer no to wszystko masz. Z attiny nie pomogę. Za te cenę wolę kupić ESP, i nie zgadywać czemu nie działa. :) ale jak się uporasz, to napisz kilka słów. Ja będę robił coś podobnego, do automatycznego otwierania bramy na osiedlu, żeby pilota nie szukać za każdym razem.
  • Odpowiedz
@TwinksEnjoyer @wnocy: Udało mi się to w końcu zrobić, tak jak chciałeś ale i dla kogoś, kto może będzie miał podobny problem opiszę.
W przypadku mojego pilota transmisja się rozpczyna stanem niskim trwającym przez 12ms. Potem lecą dane, 24bity w sposób:
1 (impuls) wysoki, 3 (impulsy) niskie - 0; 3 wysokie, 1 niski - 1. Rozwiązałem to dość łopatologicznie, ale działa. Teraz tylko muszę to przepisać na C dla avr.
https://pastebin.com/NprC9QjG
  • Odpowiedz
  • 1