Tata w przyszłym roku będzie chciał wymienić samochód. Wymagania niby niewielkie, ale zastanawiam się czy jeszcze coś da się znaleźć ciekawego. Chce jakieś lekko podniesione auto z dobrym automatem - głównie ze względu na pewne trudności z "chodzeniem". Jego główna aktywność to wypady na ryby/grzyby - nie zawsze po utwardzonych drogach więc podniesione zawieszenie też się przyda. Raczej benzyna. No i dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Przebiegi około 20k rocznie. Póki co wydaje mi się, że najbardziej w wymagania wpisuje się Skoda Kamiq w cenie ~100k zł. Ktoś zna jeszcze jakieś sensowne propozycje?
@jurek-gagarin: no jak się wykonuję przeglądy w ASO za kosmiczną kwotę. Sprawdziłem - ocynku brak. Ps Dobrze widzę, że oni nawet nie mają w Polsce oficjalnego dystrybutora?
@bidzej: późniejsze wydają mi się większą tragedią niż 1. Na 7 samochodow w firmie (2-6 lat) wymian skrzyń było już z 15. W ciągu ostatniego miesiąca 3 awarie - ostatnia we wtorek połączona ze ściąganiem samochodu ze środka skrzyżowania. Raz już było po gwarancji więc dali wyjątkowo dobrą cenę na wymianę ze względu na częstą współpracę - 22k zł netto. Co ciekawe jedyny samochód z PS1 z nalotem prawie 200k nadal
@PieknyWojciech: większość Fordów (Mondeo, część S-Maxów i Galaxy, Focusy i Kugi od 2018) miała już wtedy A8 (8F35/8F40) - to jest hydrokinetyk i totalny kibel, ale nie PowerShift.
@bidzej: ok, dzięki za wyjaśnienie - tak, to te 8 biegowe skrzynie. Tutaj widzę, że jest 7 biegowa. Znasz może jakieś źródło informacji na temat tych skrzyń?
@PieknyWojciech: tu jest rozbiórka tzw. pierwszej generacji PowerShifta, z komentarzem odnośnie tzw. drugiej generacji (płynnie wprowadzonej w międzyczasie):
(wg Forda "druga generacja" weszła dopiero teraz, m. in w Focusie MK4.5, zastępując to gówniane A8, więc trzeba sobie poszukać czy w danym aucie siedzi już ta poprawiona PowerShift z dwumasą na zewnątrz).
@bidzej: dzięki, niedawno miał premierę Tourneo Courier z 7 biegowa skrzynia a też wpisywał by się w wymagania i jest szansa, że ta skrzynia będzie ok.
Tata w przyszłym roku będzie chciał wymienić samochód. Wymagania niby niewielkie, ale zastanawiam się czy jeszcze coś da się znaleźć ciekawego.
Chce jakieś lekko podniesione auto z dobrym automatem - głównie ze względu na pewne trudności z "chodzeniem". Jego główna aktywność to wypady na ryby/grzyby - nie zawsze po utwardzonych drogach więc podniesione zawieszenie też się przyda. Raczej benzyna. No i dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Przebiegi około 20k rocznie.
Póki co wydaje mi się, że najbardziej w wymagania wpisuje się Skoda Kamiq w cenie ~100k zł.
Ktoś zna jeszcze jakieś sensowne propozycje?
Komentarz usunięty przez autora Wpisu
Sprawdziłem - ocynku brak.
Ps Dobrze widzę, że oni nawet nie mają w Polsce oficjalnego dystrybutora?
Np coś w ten deseń: https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/ford-ecosport-st-line-automat-skory-full-europa-bezwypadkowy-ID6G3922.html
Co ciekawe jedyny samochód z PS1 z nalotem prawie 200k nadal
@PieknyWojciech: większość Fordów (Mondeo, część S-Maxów i Galaxy, Focusy i Kugi od 2018) miała już wtedy A8 (8F35/8F40) - to jest hydrokinetyk i totalny kibel, ale nie PowerShift.
Znasz może jakieś źródło informacji na temat tych skrzyń?
https://youtu.be/y8nxPcUiDzw?si=nizS8Sz-ZhBdeeT2
(wg Forda "druga generacja" weszła dopiero teraz, m. in w Focusie MK4.5, zastępując to gówniane A8, więc trzeba sobie poszukać czy w danym aucie siedzi już ta poprawiona PowerShift z dwumasą na zewnątrz).
@PieknyWojciech: tam już jest PowerShift tej "oficjalnej" drugiej generacji. Ciężko powiedzieć, czy dobry czy nie, bo za nowy.