Wpis z mikrobloga

Nie dość, że rzygam tym konfederacko-dziadtransowym protestem na granicy, to jeszcze gdy przyszło mi czytać niektóre komentarze, to ręce opadają. W sumie zastnawiam się czy to są komentarze wynikłe z wychowania w komuniźmie, czy może jakieś pseudopańskie kompleksy.

W każdym razie obleśne wypowiedzi typu: ,,Patrzcie w Ukrainę jedzie transport nowych samochodów, czy łodzi" (pomijam, że fotka była fake newsem i nie był transportowany żaden jacht, tylko jednostka militarna).

To jest długotrwała wojna, zaraz miną 2 lata, a wojna będzie się toczyć jeszcze kolejnych wiele lat. Ale nie, niech Ukraińcy całymi generacjami chodzą na piechotę, tudzież jeżdżą ponad 20-letnimi gratami. Przecież to nie do pomyślenia by Ukrainiec jeździł nowszym autem niż ja! A już w ogóle jakieś realizowanie swoich pasji typu sterowanie łódką w ogóle nie wchodzi rachubę!

I jak pomyślę, że ludzie dający takie komentarze mają prawa wyborcze, to mi się słabo robi. I wyprzedzając jakieś komenatarze abym wyp... na Ukrainę, dam wyprzedzający komentarz, abyście to wy psy ogrodnika wypieprzali sobie do Korei Północnej - tam szansa, że sąsiad będzie miał auto jest niewielka, a prywatny jacht ma tylko jedna rodzina.

#ukraina #zalesie #przemyslenia #socjologia #konfederacja #dziadtrans #korea #koreapolnocna #samochody #jachty
  • 33
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz: Od razu widać, że bije od nich ruska mentalność.
Bo wojna jest, to kraj ma się całkowicie gospodarczo zapaść, a prywatne biznesy zamknąć bo tak rusofil chce i kropka.

Państwo demokratyczne, w którym funkcjonuje prawo ma wszystkich wywłaszczyć haraszo. Wgl to dla mnie jakaś abstrakcja że prawicowe półgłówki nieironicznie popierają grabież prywatnego majątku przez państwo, bez procesu, bez sądu, ot tak jak w jakimś bantustanie. xD

Im bliżej do narodowych
  • Odpowiedz
  • 3
@matkaPewnegoMirka: Ale jak Polska zdycha? Od czego? Znasz teorię ekonomiczną, że zauważalny wpływ na bogactwo danego kraju ma zasobność sąsiadujących krajów? Im bogatsi sąsiedzi, tym większa szansa na zasobność danego kraju.
  • Odpowiedz
czy to są komentarze wynikłe z wychowania w komuniźmie,


@Adamfabiarz: W Polsce nie było komunizmu, co najwyżej własna droga socjalizmu, Gomułka buntował się nawet przeciwko kolektywizacji rolnictwa
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz: to, że nie masz w tym interesu, żeby był tam protest, to nie znaczy, że jakiś polski obywatel takiego interesu nie ma. Polska pomimo pro-rosyjkiej, na szczęście odchodzącej władzy dała Ukrainie bardzo duże wsparcie w odniesieniu do tego ile sami mamy.
  • Odpowiedz
  • 1
@matkaPewnegoMirka: Nie, nie wziął się z powietrza. Zrobiła go grupka dziadtransów płacąca śmieciowe stawki (6-8 tys. netto za cały miesiąc) i obawiająca się ukraińskiej konkurencji. A Konfederaci podłapali.

@wuwuwrerer Akurat tak się składa, że mam interes w tym, aby granica była przejezdna. Mam filię firmy w Ukrainie.

A poza tym interesy osobiste interesami, ale liczy się coś takiego co widocznie dziadtransy i konfederaci nie rozumieją - interesy strategiczne. Blokowanie drogi o
  • Odpowiedz
  • 1
@majk_emigrant: Co to znaczy obiektywne? Takie coś co będzie odpowiadać też np. Rosjanom? Moje stanowisko jest zgodne z interesami Polski oraz Ukrainy - blokowanie polsko-ukraińskiej granicy szkodzi obu krajom w większym obrazie rzeczy.
  • Odpowiedz
Co to znaczy obiektywne?


@Adamfabiarz: użyj googla, zamykam temat :)

blokowanie polsko-ukraińskiej granicy szkodzi obu krajom w większym obrazie rzeczy


@Adamfabiarz: no to wystarczy spełnić postulaty przewoźników. Tu chodzi o interes znacznie większy niż biznes gościa co nie miał co do gara włożyć przez 3 miesiące, bo kupił fabie za 60k.
  • Odpowiedz
  • 0
@majk_emigrant: Nie miałem przez miesiąc co do gara włożyć. Fabia już się zwróciła. I niewykluczone, że w przyszłości będę mieć więcej pojazdów, w tym ciężarówki i jedna z moich firm być może będzie firmą transportową - i żadnej granicy nie zamierzam blokować i odstawiać jakieś szopki.

A kim jest grupka przewoźników aby spełniać jakieś ich wymyślone postulaty? Postulaty to może robić ministerstwo transportu jednego kraju i uzgadniać je z ministerstwem transportu
  • Odpowiedz
Ale jak Polska zdycha? Od czego? Znasz teorię ekonomiczną, że zauważalny wpływ na bogactwo danego kraju ma zasobność sąsiadujących krajów? Im bogatsi sąsiedzi, tym większa szansa na zasobność danego kraju.


@Adamfabiarz: Transport to kilka procent naszego PKB- to tak jakby pozbyć się pieniędzy na całą służbę zdrowia. Nie powinniśmy dopuszczać ukraińśkich firm do rynku UE, bo my musieliśmy przed dopuszczeniem do rynku spełniać jego wymogi, a ukraińskie firmy nie- tak jak
  • Odpowiedz
  • 1
@matkaPewnegoMirka pusty śmiech mnie ogarnia jak bronicie interesu lulków, którzy sami dumpingiem cen niszczyli nawet naszych lokalnych przewoźników, np. z zachodniej Polski.

Obecnie lulkom nie wypalił zamysł, by zdominować kursy na terytorium Ukrainy, jak wcześniej im się udało to zrobić z Białorusią i Rosją. Teraz wykopki stają w obronie największych dziadtranów w tym kraju ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
  • 3
@djtartini1 ukraińskie firmy wjeżdżając na terytorium UE muszą się stosować do treści rozporządzenia WE nr 561/2006. Ponoszą opłaty drogowe też jak firmy z UE, gdzie tu piszą że mają jeździć za darmo..
  • Odpowiedz
Bzdura. Obowiązuje ich jak najbardziej czas pracy kierowców, oraz szereg wszystkich innych przepisów.


@Adamfabiarz: @fierce Chyba nie wiecie jak się jeżdzi na Ukrainie- tacho włączają na granicy, już są kilkaset km do przodu
  • Odpowiedz