Wpis z mikrobloga

Dzięki @Bolxx454 za znalezisko "Błędne przypisane normy spalin w Centralnej Ewidencji Pojazdów".
Dzięki temu mogłem zainterweniować już następnego dnia i po długotrwałej wymianie dokumentów z producentem i pewną - w sumie zrozumiałą - wybrednością Wydziału Komunikacji, zostało w CEPiK wpisane co trzeba.
Zyskałem dwa lata więcej wjazdu do SCT w Warszawie, a może jeszcze dwa kolejne, jeśli uda mi się przepchnąć wpisanie jeszcze lepszego Euro na podstawie pomiarów z homologacji pojazdu.

24.10.2023 - Kontakt z najbliższym dealerem z pytaniem o dokumenty na normę euro, bo w historiapojazdu.gov.pl mam za niskie
25.10.2023 - Odpowiedź od dealera: "dane dotyczące klasy emisji spalin można sprawdzić bezpośrednio w dowodzie rejestracyjnym gdzie znajduje się odpowiedni wpis lub po roku produkcji pojazdy. Druga opcją jest sprawdzenie online poprzez usługę mObywatel lub w portalu historiapojazdu.gov.pl."
25.10.2023 - Kontakt telefoniczny z polskim oddziałem producenta pojazdu, nie mają wersji elektronicznej, kierują do Niemiec.
25.10.2023 - Kontakt z niemiecką obsługą klienta, email ze skanem dowodu rejestracyjnego i prośbą o dokumenty.
27.10.2023 - Automatyczne przekazanie prośby do działu Data Management
9.11.2023 - Odpowiedź z polskiego działu obsługi klienta: "otrzymaliśmy Pana pisma skierowane do BMW AG i informujemy, że pojazd posiada normę emisji spalin Euro 2."
Tutaj stwierdziłem, że trudno, nie udało się, to się nie udało.
14.11.2023 - Dostaję niespodziewany email z wersją elektroniczną pisma: "BMW Vertriebs GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie przy ul. Wołoskiej 22A, oświadcza, że samochód [...] spełnia normy emisji spalin EURO 3."
16.11.2023 - Idę do urzędu z wydrukiem - "Potrzebujemy oryginału, nie wydruku skanu"
16.11.2023 - Proszę BMW o oryginał dokumentu.
28.11.2023 - Dostaję kurierem "Certificate of Conformity" do mojego pojazdu. Idę z tym do urzędu, dostaję wpis z EURO 3.

Wyniki pomiarów w dokumencie homologacyjnym wskazują na możliwość dostania też Euro 4, ale ówcześnie nie certyfikowano tak wysoko.

Jeszcze raz dzięki za impuls do ogarnięcia tego - dwa lata więcej wjazdu na pewno mam już zapewnione. #historiapojazdu #bmw #e39 #cepik #samochody
  • 2
@Mhrok: czy mógłbyś podać namiar gdzie pisałeś do niemieckiego bmw i czy wystarczy podać Vin czy jeszcze jakieś inne dane np scan dowodu rej? Czy jak się ma gaz to warto przeprowadzić badanie i próbować uzyskać jeszcze wyższą normę i jakie to mogą być koszty?
  • 1
@dzoana-m: Odniosę się od końca - mój samochód po liczbach spełnia nawet wyższą normę, ale to wymagałoby podjęcia decyzji, interpretacji i wzięcia odpowiedzialności przez urzędnika, a nie prostego sprostowania na podstawie oficjalnego dokumentu. Będę próbował, ale patrząc na to, że w Warszawie są zafiksowani na wieku auta a nie na faktycznych emisjach - cienko to widzę.
Nie sądzę, żeby w Polsce pozwalali na badania na lepszą normę.

A z tematem gdzie