Wpis z mikrobloga

Serdecznie
Jestem początkującym akwarystą i zakładam swoje pierwsze akwarium.
Może poniższy wpis będzie dla kogoś interesujący a może i nawet pomocny, jeżeli tak - to fajowo ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Natomiast doświadczonych akwarystów proszę o konstruktywną krytykę i porady.

3 miesiące temu przystąpiłem do realizacji projektu "pierwsze akwarium" - za gówniaka miałem przygody zarówno z akwarystyką jak i terrorystką, ale ze względu na brak wiedzy i w ograniczone środki finansowe to ostatecznie były to raczej porażki. Po 15 latach postanowiłem spełnić marzenie i założyć akwarium.

3 miesiące to był czas który sobie wyznaczyłem na zdobycie podstawowej wiedzy oraz kompletację sprzętu. Opierałem się przede wszystkim na książce dr Pawła Zarzyńskiego "Akwarium Moja Pasja", kanałach YT:
- Zenon Aqua
- Rogatek (wg mnie najbardziej zwięzła, konkretna i skumulowana wiedza w jednym zwartym cyklu)
- Tyrril Domowe Akwarium
- Podwodne Światy

Oraz facebookowych grupach:
- Akwarium Amatorskie
- Akwarystyka dla wszystkich

Projekt i dobór sprzętu był na bieżąco analizowany w oparciu o powyższe źródła informacji. Głównym problemem jest chyba weryfikacja wiedzy - właściwie w większości tematów zdania są podzielone. Poniżej lista sprzętu:

- akwarium 300l, 120x50x50cm, OptiWhite 10mm
- filtr zewnętrzny Aquael Ultramax 2000 (wymiana oryginalnych mediów filtracyjnych aktualnie jest gąbka, gąbka, wata, Bioceramax 1200 i w ostatnim koszu Bioceramax 600 z originalnego wkładu - miał być zeolit ale zrezygnowałem w ostatniej chwili)
- grzałka przepływowa Aquael FlowHeater 500W
- belka led 120cm WRGB 58W z AliExpres (ostatecznie nie jestem do końca pewien, czy nie będę musiał czegoś dołożyć)
- szafka na zamówienie
- filtr RO - zakupiony po pierwszym badaniu wody z kranu

Podłoże:
Postawiłem na low-tech na ziemi ogrodowej - czy dobrze? Nie wiem - czas to zweryfikuje. Na pewno ziemia ogrodowa ma duży plus - cena. Zwolenników jest tak dużo jak przeciwników.