Wpis z mikrobloga

Czy jest jakaś różnica odnośnie latania #dji mavic 3 a pro? Nie wiem który brać, pro ma ponad 900g więc czy to prawnie coś zmienia od stycznia? Będę mógł legalnie latać po Europie?
Jednym i drugim te same przepisy czy jednak ten 900g ponad waga coś znaczy nadal? #lotnictwo #drony
  • 20
@Kruszyn99: jeśli chodzi o A1/A3 to wszystkim powyżej >=250g bez klasy będziesz latał 150m od ludzi i zabudowań. Co do kategorii szczególnej jest duża różnica powyżej i poniżej 900g, w CTR 1-6km. Mavikiem 3 Pro muszę zgłaszać misję na każdy lot 24h wcześniej. Mavikiem 3 (zwykłym lub classic) wystarczy checkin, ale za to lot tylko do 30m (z misją do 120m). Imo lepszym rozwiązaniem będzie air3 w większości wypadków.
Ludzie mylą
@uriuk brawo, ale nie odpowiedziałeś na pytanie. Licencję masz od ulc? Loty gdzieś zgłaszasz? Latają tylko te samoloty i chemię rozpylają. ( ͡º ͜ʖ͡º)
@belu_p: Lotow w przestrzeni G nie trzeba nikomu zglaszac. Mam 5 licencji i swiadectw kwalifikacji i to niby ma mnie upowazniac to oznaczania # lotnictwo postow o zabawkach wazacych mniej niz torba cukierkow? Nie jestem idiota.
@uriuk: oczywiście, że nie, jak tak to przepraszam. Mam nadzieję, że moderacja zrobi z tym porządek i tylko ludzie z certyfikatem holiłudu będą mogli używać tagu #lotnictwo. Ciekawe masz kompleksy, że za każdym zamiast odpowiadać na pytanie to wychodzisz z tezą jaki jesteś ważny. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
W sumie to drony wydają się ważniejsze skoro zawsze trzeba zgłaszać lot, niezależnie od strefy.
@belu_p ale np certyfikat c1 który ma mavic 2,3,pro i air. Więc teraz mając a1/a3 nie ma różnicy w mieście już czy dron ma 900g(jak mavic 3) czy 960g jak wersja pro. To ma mnie bardzo dużo znaczy bo to znaczy że wystarczy mieć Mini4pro i Mavic3pro i mamy komplet :)? Tak tak?